Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68648
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Криза як каталізатор розвитку інноваційного підприємництва України
Other Titles Crisis as a catalyst for the development of innovative entrepreneurship in Ukraine
Кризис как катализатор развития инновационного предпринимательства Украины
Authors Єлісєєва, Л.В.
ORCID
Keywords інноваційне підприємництво
соціальні інновації
криза довіри
краудфандинг
шерингова економіка
економічний розвиток
инновационное предпринимательство
социальные инновации
кризис доверия
краудфандинг
шеринговая экономика
экономическое развитие
innovative entrepreneurship
social innovations
crisis of trust
crowdfunding
sharing economy
economic development
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68648
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Yelisieieva, L. V. (2018). Crisis as a catalyst for the development of innovative entrepreneurship in Ukraine. Marketing and Management of Innovations, 1, 353-361. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-27
Abstract У статті досліджується взаємозв'язок економічної кризи, суспільної довіри та процесів формування національного інноваційного підприємництва. Досліджено, що розвиток цифрової економіки, Інтернеттехнологій спричинили появу шерінгових компаній як інноваційних підприємств нового типу. Встановлено, що підприємницькі структури економіки спільного споживання в Україні мають суттєві відмінності від зарубіжних аналогів.
В статье исследуется взаимосвязь экономического кризиса, общественного доверия и процессов формирования национального инновационного предпринимательства. Доказано, что развитие цифровой экономики, Интернеттехнологий привели к появлению шеринговых компаний как инновационных предприятий нового типа. Установлено, что предпринимательские структуры экономики общего потребления в Украине имеют существенные отличия от зарубежных аналогов.
The aim of this article. The relationship of the economic crisis, public trust and the formation of national innovative entrepreneurship are studied in the article. The article aims to investigate the dynamics and specificity of the development of domestic innovative entrepreneurship during the crisis in 2014-2016. It was established that the global financial crisis in 2008 worsened the crisis of public trust to state power and increased the level of business trust.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

China China
3069
Germany Germany
29871081
Greece Greece
8831
Ireland Ireland
16045639
Lithuania Lithuania
1
Mexico Mexico
1
Netherlands Netherlands
32256
Romania Romania
1
Ukraine Ukraine
349565338
United Kingdom United Kingdom
147576508
United States United States
1932912640
Unknown Country Unknown Country
349565337
Vietnam Vietnam
1

Downloads

Germany Germany
1040244573
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
1040244573
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1932912640
Unknown Country Unknown Country
15

Files

File Size Format Downloads
Yelisieieva_kryza_katalizator.pdf 248,38 kB Adobe PDF -281565492

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.