Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68540
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Елементи інтенсивного навчання іноземної мови в ЗОШ
Authors Трофименко, А.В.
ORCID
Keywords інтенсивне навчання
интенсивное обучение
intensive learning
психологічні фактори
психологические факторы
psychological factors
розробка уроків
разработка уроков
elaboration of lessons
активізація
активизация
activation
модифікація
модификация
modification
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68540
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Трофименко, А.В. Елементи інтенсивного навчання іноземної мови в ЗОШ [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 6.020303 - філологія / А.В. Трофименко; наук. керівник С.В. Баранова. - Суми: СумДУ, 2018. - 27 с.
Abstract Подана робота розглядає елементи інтенсивного навчання іноземної мови в загальноосвітніх школах. Тематика роботи концентрується на функціональному застосуванні методик інтенсивного навчання для інтенсифікації та активізації роботи на уроках. Актуальність пропонованої роботи полягає в тому, що в сучасних умовах обмеженого часу, незбалансованих навчальних планів в українських шкільних закладах ідеї застосування елементів інтенсивного навчання можуть стати вагомим покращенням для існуючих проблем. Метою роботи є визначення та використання на практиці функціонального спектру прийомів методик інтенсивного навчання при розробці уроків іноземної мови. Мета передбачає виконання наступних завдань: 1) теоретично обґрунтувати поняття методик інтенсивного навчання та їх елементів в традиційному навчанні, а також психологічних факторів, на які позитивно впливає їх використання; 2) проаналізувати особливості педагогічних підходів основних використовуваних методик; 3) дослідити користь імплементації елементів інтенсивного навчання в рамках регулярного курикулуму.
Given work considers elements of intensive learning of a foreign language in general education schools. The work focuses on the functional application of intensive learning techniques for intensifying of work at lessons. The urgency of the proposed work lies in the fact that in modern conditions of limited time, unbalanced curricula in Ukrainian schools, the idea of using elements of intensive learning can be a significant improvement for existing problems. The purpose of the work is to define and use in practice the functional range of methods of intensive learning techniques in elaboration foreign language lessons. To achieve the purpose, it is necessary to fulfill the following tasks: 1) substantiate theoretically the notion of methods of intensive learning and their elements in traditional teaching, as well as psychological factors, which are positively influenced by their use; 2) analyze the peculiarities of the pedagogical approaches of the main used methods; 3) explore the benefits of implementing the elements of intensive learning within the regular curriculum.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

France France
1
Germany Germany
57715422
Greece Greece
14680
Ireland Ireland
593201
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1332937978
United Kingdom United Kingdom
173756185
United States United States
1964494750
Unknown Country Unknown Country
463551147

Downloads

Finland Finland
1
France France
-2092642486
Germany Germany
173756179
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
593203
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
1964494751
United Kingdom United Kingdom
14761485
United States United States
-64073869
Unknown Country Unknown Country
38

Files

File Size Format Downloads
Baranova_bak_rob.pdf 628,97 kB Adobe PDF -3110695

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.