Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68530
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Нетрадиційні уроки іноземної мови
Authors Плетенко, К.П.
ORCID
Keywords нетрадиційний урок
нетрадиционный урок
non-traditional lesson
мотивуючий фактор
мотивирующий фактор
motivating factor
автономія учнів
автономия учеников
student’s autonomy
альтернативний метод
альтернативный метод
alternative method
модель уроку
модель урока
model of lesson
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68530
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Плетенко, К.П. Нетрадиційні уроки іноземної мови [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 6.030202 - філологія / К.П. Плетенко; наук. керівник С.В. Баранова. - Суми: СумДУ, 2018. - 38 с.
Abstract Дипломна робота присвячена розгляду такого поняття у дидактиці, як нетрадиційний урок. Предметом дипломної роботи стали прийоми та інструменти, необхідні для проведення нетрадиційних уроків з огляду на їхні класифікаційні особливості. Дипломна робота складається зі вступу, основної частини, яка включає два розділи по два підрозділи у кожному, висновків, списку використаних джерел та додатків. Мета дослідження полягає у знаходженні шляхів подолання стереотипності традиційних підходів до викладання іноземної мови, оскільки вони більше не мають попередньої ефективності і не можуть правильно вмотивувати учнів для подальшого оволодівання мовою як у вивченні її на базі школи, так і в самостійному вивченні. У першому розділі визначено загальні особливості поняття урок для проведення зіставного аналізу на виявлення спільних та відмінних рис між традиційним та нетрадиційним уроками, а також розглянуто дослідницькі підходи до визначення поняття нетрадиційного уроку. У другому розділі представлено розробку власних підходів до визначення прийомів проведення нетрадиційних уроків у рамках середньої та старшої школи та досліджено методи модернізації процесу вивчення іноземної мови. У роботі проведено аналіз розроблених у дидактичній науці класифікації форм проведення нетрадиційних уроків. За результатами роботи зроблено висновки та пропозиції. Нетрадиційні уроки є ефективним засобом для покращення взаємовідносин між учнями та вчителями, який завдяки зміни обстановки під час навчального процесу допомагає створити атмосферу зацікавленості та покращує рівень обізнаності учнів не тільки у галузі іноземної мови, але і із інших шкільних навчальних дисциплін. Також у роботі представлені нестандартні для сучасної національної доктрини розвитку освіти в Україні методи проведення уроків, які повною мірою відповідають принципам переорієнтації освіти з простого освоєння інформації до індивідуально-диференційованого підходу. Результати роботи були представлені на II Міжнародній науково-практичній інтернет-конференції «Сучасний рух науки». Загальний обсяг роботи: 38 сторінок, 3 рисунки, 25 бібліографічних найменувань.
The thesis is devoted to the studying such a concept in didactics as a non-traditional lesson. The subject of the thesis is the techniques and tools needed to conducting non-traditional lessons in view of their classification features. The thesis consists of an introduction, the main part, which includes two chapters with two sections in each, conclusions, list of bibliographic sources and appendixes. The purpose of the study is to find the ways to overcome the stereotypical nature of traditional approaches to teaching a foreign language, since they no longer have the prior effectiveness and cannot motivate students to further learning the language, both at schools and as an aspect of self-studying. The first chapter defines the general features of the notion of a lesson for comparative analysis to identify common and distinctive features between traditional and non-traditional lessons. It also explores the research approaches to the definition of the concept “non-traditional lesson”. The second chapter presents the development of own approaches to the methods of conducting the non-traditional lessons in the middle and high school. It explores the methods of modernizing the process of learning a foreign language. The thesis analyzes the forms of non-traditional lessons developed in didactic science classification. According to the results of the thesis, conclusions and recommendations are made. Non-traditional lessons are an effective means for improving the relationship between students and teachers. Due to changing circumstances during the educational process, this means helps to create an atmosphere of interest and improves the level of student’s knowledge of the subject both in the field of foreign language and in other subjects of school curricula. Besides, the thesis presents the methods of conducting lessons which are not standard for the modern national doctrine of education development in Ukraine. These methods fully correspond to the principles of reorientation of education forms from simple learning the information to an individually differentiated approach. The results of the thesis were presented at the II International Scientific and Practical Internet Conference “Modern Movement of Science”. Total volume of the thesis: 38 pages, 3 figures, 25 bibliographic sources.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Canada Canada
1
Finland Finland
1
France France
14054492
Germany Germany
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
394493
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
53963
Singapore Singapore
108025905
Ukraine Ukraine
427724706
United Kingdom United Kingdom
14054491
United States United States
216051809
Unknown Country Unknown Country
43

Downloads

Czechia Czechia
1
Finland Finland
1
France France
14054493
Germany Germany
4378906
Japan Japan
1022
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Poland Poland
53971
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
780359908
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
427724705
Unknown Country Unknown Country
144

Files

File Size Format Downloads
Pletenko_bak_rob.pdf 646,71 kB Adobe PDF 1226573155

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.