Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership |
Other Titles |
Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства Глобальная стратегия конкуренции компании Lenovo: движущие силы лидерства |
Authors |
Sabadash, Viktor Volodymyrovych
Marchenko, T.V. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-1157-212X |
Keywords |
asset актив balance баланс profitability прибутковість доходность investments інвестиції инвестиции capital капітал капитал competition конкуренція конкуренция profit прибуток прибыль product продукт market ринок рынок strategy стратегія стратегия global value chain глобальний ланцюжок вартості глобальная цепочка стоимости |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Sabadash, V.V. Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership [Текст] = Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства / V.V. Sabadash, T.V. Marchenko // Механізм регулювання економіки. – 2017. – № 1. – С. 60-70. |
Abstract |
The paper provides an overview and description of the Chinese economy in recent decades, taking
into account the specifics of China’s economic policy. The business activity of one of the most
successful transnational Chinese company – Lenovo – was investigated in the paper. The article presents
and analyzes the main business strategies that helped Lenovo to win in a short time competitive positions
in the market of electronic equipment, gadgets and software products, not only on the national, but also
on the world market. Particular attention in the study is given to the analysis of the company’s financial
performance by business groups and geographical units; the main indicators of the financial effectiveness
of the company’s business strategies; the effectiveness of the company’s use of production resources is
illustrated. Also, the paper analyzes the composition and elements of the global value chain formed by
the company to realize competitive advantages and retain competitive positions in the world market. У статті наведено огляд і характеристику китайської економіки за останні десятиліття з урахуванням специфіки економічної політики Китаю. У роботі досліджена бізнес-діяльність однієї з найуспішніших транснаціональних китайських компаній – Lenovo. У статті наведено та проаналізовано основні бізнес-стратегії, які допомогли Lenovo завоювати за короткий час конкурентні позиції на ринку електронної техніки, ґаджетів і програмних продуктів не тільки на національному, а й на світовому ринку. Особлива увага в дослідженні приділена аналізу фінансової діяльності компанії за бізнес-групами і географічними підрозділами; наведені основні показники фінансової ефективності реалізованих компанією бізнес-стратегій; проілюстрована ефективність використання компанією виробничих (матеріальних і нематеріальних) активів. Також у роботі проаналізовано склад і елементи глобального ланцюжка вартості, що формується компанією для реалізації конкурентних переваг і утримання конкурентних позицій на світовому ринку. В статье приведен обзор и характеристика китайской экономики за последние десятилетия с учетом специфики экономической политики Китая. В работе исследована бизнес-деятельность одной из самых успешных транснациональных китайских компаний – Lenovo. В статье приведены и проанализированы основные бизнес-стратегии, которые помогли Lenovo завоевать за короткое время конкурентные позиции на рынке электронной техники, гаджетов и программных продуктов не только на национальном, но и на мировом рынке. Особое внимание в исследовании уделено анализу финансовой деятельности компании по бизнес-группам и географическим подразделениям; приведены основные показатели финансовой эффективности реализованных компанией бизнес-стратегий; проиллюстрирована эффективность использования компанией производственных (материальных и нематериальных) активов. Также в работе проанализирован состав и элементы глобальной цепочка стоимости, формируемой компанией для реализации конкурентных преимуществ и удержания конкурентных позиций на мировом рынке. |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Argentina
152499
Armenia
1
Australia
2086158296
Austria
1911169049
Bahrain
68077
Bangladesh
1911169036
Belgium
461408500
Botswana
1917187936
Brazil
188202
Canada
2086158338
Chile
1
China
1778369120
Colombia
781005372
Côte d’Ivoire
206396
Denmark
1
Dominica
1
Ecuador
1869785791
Egypt
2036157754
Ethiopia
1
Finland
2086158348
France
503268617
Georgia
1
Germany
-344876895
Ghana
1869785778
Greece
1
Hong Kong SAR China
-199496959
Hungary
209429
India
651356848
Indonesia
651356844
Ireland
-1025128485
Italy
1911169038
Japan
2086158309
Jordan
148386
Kazakhstan
1911169027
Kenya
-344876893
Lebanon
39914
Lithuania
1
Luxembourg
35782
Malawi
1
Malaysia
-1843353419
Mauritius
1
Morocco
214377
Myanmar (Burma)
204040
Nepal
1623154036
Netherlands
1462722779
New Zealand
1
Nigeria
147282
Norway
1623154035
Oman
1275081722
Pakistan
-344876901
Philippines
2086158344
Poland
-1934370600
Portugal
2086158361
Qatar
-359748505
Romania
-1934370607
Russia
1
Saudi Arabia
1
Serbia
651356856
Singapore
-39700442
Somalia
1
South Africa
2086158294
Spain
1623154063
Sri Lanka
1462722817
Sweden
205584
Syria
1017612786
Taiwan
1
Thailand
1
Trinidad & Tobago
143718
Turkey
-1843353414
Ukraine
503268619
United Arab Emirates
-1843353420
United Kingdom
-1843353386
United States
-1690508465
Unknown Country
2086158354
Uzbekistan
47894
Vietnam
-1371773380
Zambia
-1934370579
Downloads
Albania
349583
Argentina
1
Australia
1911169029
Bahrain
1
Bangladesh
1
Belgium
1623154072
Brazil
1
Canada
2086158337
China
-1690508467
Colombia
781005373
Congo - Brazzaville
-1934370586
Czechia
1
Egypt
1911169021
Finland
1
France
1
Georgia
363664982
Germany
-344876894
Greece
136525
Hong Kong SAR China
-344876902
Hungary
1
India
32422
Indonesia
651356845
Ireland
2086158319
Italy
28126
Japan
-1934370569
Jordan
1
Kazakhstan
1
Kenya
202582
Lebanon
1
Lithuania
186275
Luxembourg
1
Malaysia
-1843353418
Mauritius
1462722795
Myanmar (Burma)
49321
Namibia
1
Nepal
98544676
Netherlands
1462722796
New Zealand
1
Nigeria
1
Norway
1
Oman
189432
Pakistan
-1843353410
Philippines
-1934370559
Poland
1
Portugal
2086158362
Qatar
1869785783
Romania
1
Serbia
651356857
Singapore
2086158324
Somalia
1
South Africa
2086158295
Spain
1623154064
Sri Lanka
38049
Sweden
103785
Switzerland
71515
Syria
1
Thailand
125548
Trinidad & Tobago
2086158279
Turkey
2086158288
Ukraine
503268620
United Arab Emirates
1275081727
United Kingdom
-1843353415
United States
-1025128484
Unknown Country
-344876886
Uzbekistan
212028
Vietnam
215015
Zambia
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sabadash,_Marchenko_MER_1_2017_60_70.pdf | 571,39 kB | Adobe PDF | -1470103703 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.