Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66352
Title: Innovative marketing strategies to provide ecological safety at regional and global levels
Other Titles: Інноваційні маркетингові стратегії забезпечення екологічної безпеки на глобальному та регіональному рівнях
Инновационные маркетинговые стратегии обеспечения экологической безопасности на глобальном и региональном уровнях
Authors: Domashenko, Maryna Dmytrivna
Shkola, Viktoriia Yuriivna
Kuchmiyov, A.
Kotenko, Oleksandr Oleksandrovych
Keywords: ecological safety
innovative marketing strategies
evaluation of the ecological safety
marketing tools
екологічна безпека
інноваційні маркетингові стратегії
оцінка екологічної безпеки
маркетингові інструменти
экологическая безопасность
инновационные маркетинговые стратегии
оценка экологической безопасности
маркетинговые инструменты
Issue Year: 2017
Publisher: Sumy State University
Citation: Innovative marketing strategies to provide ecological safety at regional and global levels [Текст] = Інноваційні маркетингові стратегії забезпечення екологічної безпеки на глобальному та регіональному рівнях / M. Domashenko, V. Shkola, A. Kuchmiyov, O. Kotenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 4. - C. 367-373. - DOI: 10.21272/mmi.2017.4-33
Abstract: The article deals with an approach to form innovative marketing strategies to provide ecological safety due to its ecological orientation position. The approach to choose an optimal innovative marketing strategy to provide ecological safety, based on the index of ecological safety rate evaluation, is proposed. A set of marketing tools to provide ecological safety at regional and global levels are suggested.
У статті розроблено підхід до формування інноваційних маркетингових стратегій забезпечення екологічної безпеки виходячи з позиції їх екологічної спрямованості. Запропоновано підхід до вибору оптимальної інноваційної маркетингової стратегії забезпечення екологічної безпеки на основі показника оцінки рівня екологічної безпеки. Запропоновано комплекс маркетингових інструментів забезпечення екологічної безпеки на регіональному та глобальному рівнях.
В статье разработан подход к формированию инновационных маркетинговых стратегий обеспечения экологической безопасности исходя из позиции их экологической направленности. Предложен подход к выбору оптимальной инновационной маркетинговой стратегии обеспечения экологической безопасности на основе показателя оценки уровня экологической безопасности. Предложен комплекс маркетинговых инструментов обеспечения экологической безопасности на региональном и глобальном уровнях.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66352
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other12
Germany1
Ukraine2
United States9
Downloads
Other19
China3
Germany1
Ukraine1
United States3


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Domashenko.pdf227.3 kBAdobe PDF27Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.