Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66251
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Methodological Bases for Study Nanotechnology in the General Physics Course of Higher Educational Institutions
Other Titles Методичні засади вивчення питань нанотехнологій у курсі загальної фізики вищих навчальних закладів
Методические основы изучения вопросов нанотехнологий в курсе общей физики высших учебных заведений
Authors Zavrazhna, O.M.
Odnodvorets, Larysa Valentynivna  
Pasko, Olha Oleksandrivna  
Saltykova, A.I.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-8112-1933
http://orcid.org/0000-0001-9626-6636
Keywords Nanoscale
Nanotechnologies
Course of General Physics
Higher education
Nano-objects
Nanoparticles
Method for teaching nanotechnologies
Нанонаука
Нанотехнологии
Курс общей физики
Высшие учебные заведения
Нанообъект
Наночастицы
Методика обучения нанотехнологиям
Нанотехнології
Курс загальної фізики
Вищі навчальні заклади
Нанооб’єкт
Наночастинка
Методика навчання нанотехнологій
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66251
Publisher Sumy State University
License
Citation Methodological Bases for Study Nanotechnology in the General Physics Course of Higher Educational Institutions [Текст] / O.M. Zavrazhna, L.V. Odnodvorets, O.O. Pasko, A.I. Saltykova // Журнал нано- та електронної фізики. - 2017. - Т.9, № 5. - 05032. - DOI: 10.21272/jnep.9(5).05032.
Abstract The paper describes methodological aspects of students' knowledge formation about the basic concepts of nanoscience and nanotechnology in General Physics course of higher education. The inclusion of the concepts of nanophysics and nanotechnology in the fundamental physical terms and concepts general list were proposed. Physics aptitude provide formation the graduate competences in the context of nanoscience through progressive systemic administration of certain issues in the General Physics content were shown. Particular attention is paid to the selection of material for nanotechnology in teaching students of different specialties. Proved that the inclusion in the subject material the specific issues associated with nanotechnology allows you to create a culture in the use of terminology; shown the relationship of knowledge gained in the course of physics with the requirements of time; improved targeted training for current production lines universities.
Работа посвящена методическим аспектам формирования у студентов знаний об основных понятиях нанонауки и нанотехнологии в курсе общей физики высших учебных заведений. Предложено включение понятий нанофизики и нанотехнологий в общий перечень фундаментальных физических терминов и представлений. Показано, что именно физика может обеспечить формирование соответствующих компетенций выпускника в контексте развития нанонауки путем постепенного системного введения отдельных вопросов в содержание общего курса. Особое внимание уделено отбору материала по нанотехнологиям при обучении студентов различных специальностей. Доказано, что включение в предметный материал конкретных вопросов, связанных с нанотехнологиями позволяет сформировать культуру в использовании терминологии; показать связь знаний, полученных в рамках курса физики с требованиями времени; улучшить целевую подготовку кадров для актуальных направлений производства высшими учебными заведениями.
Робота присвячена висвітленню методичних аспектів формування у студентів знань про основні поняття нанонауки та нанотехнології у курсі загальної фізики вищих навчальних закладів. Запропоновано включення понять нанофізики і нанотехнологій у загальний перелік фундаментальних фізичних термінів і уявлень. Показано, що саме фізика може забезпечити формування відповідних компетенцій випускника у контексті розвитку нанонауки шляхом поступового системного введення окремих питань у зміст загального курсу. Особливу увагу приділено відбору матеріалу з нанотехнологій при навчанні студентів різних спеціальностей. Доведено, що включення у предметний матеріал конкретних питань, пов'язаних з нанотехнологіями дозволяє сформувати культуру у використанні термінології; показати зв'язок знань, отриманих в рамках курсу фізики з вимогами часу; поліпшити цільову підготовку кадрів для актуальних напрямків виробництва вищими навчальними закладами.
Appears in Collections: Журнал нано- та електронної фізики (Journal of nano- and electronic physics)

Views

Algeria Algeria
1
Argentina Argentina
1
Brazil Brazil
143554138
Colombia Colombia
12875812
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Germany Germany
51502867
India India
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
617635
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Sweden Sweden
20777
Ukraine Ukraine
1977961168
United Kingdom United Kingdom
988983438
United States United States
-1823251467
Unknown Country Unknown Country
1977961167
Vietnam Vietnam
41555

Downloads

Brazil Brazil
1235270
China China
2
Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
1613164560
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-964700198
Unknown Country Unknown Country
6
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
JNEP_05032.pdf 321,8 kB Adobe PDF 649699645

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.