Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66154
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Models of innovative product distribution: global PC sales market
Other Titles Моделі поширення інноваційного продукту: глобальний ринок продажів комп'ютерів
Модели распространения инновационного продукта: глобальный рынок продаж компьютеров
Authors Oliinyk, Viktor Mykhailovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-6251-3846
Keywords innovation models
generations of innovation models
innovation management
forecasting
price function
інноваційні моделі
покоління інноваційних моделей
інноваційний менеджмент
прогнозування
функція ціни
инновационные модели
поколения инновационных моделей
инновационный менеджмент
прогнозирование
функция цены
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66154
Publisher Sumy State University
License
Citation Oliinyk, V. Models of innovative product distribution: global PC sales market [Текст] = Моделі поширення інноваційного продукту: глобальний ринок продажів комп'ютерів / V. Oliinyk // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 4. - С. 15-26. - DOI: 10.21272/mmi.2017.4-01
Abstract The article considers various models of the distribution of an innovative product. Models based on the Bass model are proposed, taking into account external socio-economic factors. The commodity price function is considered, taking into account the rate of its cost reduction. Numerical results of sales of computers are received, taking into account the change in its price. Based on the results obtained from the two models, a forecast is made for the future unit sales to the global PC market (2017–2020).
У статті розглядаються різні моделі поширення інноваційного продукту. Пропонуються моделі, засновані на моделі Басса, з урахуванням зовнішніх соціально-економічних чинників. Розглядається функція ціни товару, що враховує темп зменшення його вартості. Отримано чисельні результати продажів комп'ютерів, з урахуванням зміни його ціни. На підставі результатів, отриманих за двома моделями, робиться прогноз майбутніх продажів комп'ютерів (2017–2020).
В статье рассматриваются различные модели распространения инновационного продукта. Предлагаются модели, основанные на модели Басса, с учетом внешних социально-экономических факторов. Рассматривается функция цены товара, учитывающая темп уменьшения его стоимости. Получены численные результаты продаж компьютеров, с учетом изменения его цены. На основании результатов, полученных по двум моделям, делается прогноз будущих продаж компьютеров (2017–2020).
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
19651
France France
1
Germany Germany
-749619027
Greece Greece
1
India India
46346745
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
7449989
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
75658
Netherlands Netherlands
4911
Philippines Philippines
1
Russia Russia
1
Sweden Sweden
562041
Taiwan Taiwan
33
Ukraine Ukraine
1772674592
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
812685393
United States United States
-2106198124
Unknown Country Unknown Country
28
Vietnam Vietnam
150336

Downloads

Australia Australia
1
Brazil Brazil
2208860
Canada Canada
1
China China
1
Germany Germany
-749619026
India India
1
Italy Italy
572688087
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
562042
Philippines Philippines
1
Taiwan Taiwan
35
Ukraine Ukraine
60604
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1591931544
Unknown Country Unknown Country
10
Vietnam Vietnam
-2106198124

Files

File Size Format Downloads
Oliinyk.pdf 523,55 kB Adobe PDF 422738247

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.