Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66049
Title: A conceptual model for service innovation excellence for non-governmental higher education
Other Titles: Концептуальна модель інноваційного удосконалення сфери послуг для неурядової вищої освіти
Концептуальная модель инновационного усовершенствования сферы услуг для неправительственного высшего образования
Authors: Noruzy, A.
Abili, Kh.
Pourkarimi, J.
Ansari, M.
Keywords: innovation
services
excellence model
higher education
model
інновація
послуги
модель удосконалення
вища освіта
модель
инновация
услуги
модель усовершенствования
высшее образование
Issue Year: 2017
Publisher: Sumy State University
Citation: Noruzy, A. A conceptual model for service innovation excellence for non-governmental higher education [Текст] / A. Noruzy, J. Pourkarimi, M. Ansari // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 2. - С. 129-141.
Abstract: Using a qualitative method, this study developed a model for service innovation excellence for non-governmental higher education. Analysis of qualitative data showed that five major themes including innovation leadership, innovation strategies, innovation process, innovation resources, competencies and capabilities of faculty members form innovation excellence of non-governmental higher education. The most important strategies identified for achieving innovation in higher education institutions included innovation creation, benchmarking, expert recruitment, and joint venture and innovation absorption. In addition, task competency, learning ability, research skills, innovation intention, information literacy, creative thinking and teamwork skills are the most important competencies and capabilities identified for realization of innovation in higher education institutions.
Використовуючи якісний метод, у статті розроблена модель інноваційного удосконалення в сфері послуг для недержавної вищої освіти. Аналіз якісних даних показав, що п'ять основних напрямків, включаючи інноваційне лідерство, інноваційні стратегії, інноваційний процес, інноваційні ресурси, компетенції та можливості викладачів, формують інноваційне удосконалення недержавної вищої освіти. Найбільш важливі стратегії, які були визначені для досягнення інновацій у вищих навчальних закладах, включають створення інновацій, порівняльний аналіз, підбір експертів, спільне підприємство та інноваційне поглинання. Крім того, компетенція завдання, здатність до навчання, дослідницькі навички, прагнення до інновацій, інформаційна грамотність, творче мислення і навички командної роботи є найбільш важливими компетенціями і можливостями, виявленими для реалізації інновацій у вищих навчальних закладах.
Используя качественный метод, в статье разработана модель инновационного усовершенствования в сфере услуг для негосударственного высшего образования. Анализ качественных данных показал, что пять основных направлений, включая инновационное лидерство, инновационные стратегии, инновационный процесс, инновационные ресурсы, компетенции и возможности преподавателей, формируют инновационное усовершенствование негосударственного высшего образования. Наиболее важные стратегии, которые были определены для достижения инноваций в высших учебных заведениях, включают создание инноваций, сравнительный анализ, подбор экспертов, совместное предприятие и инновационное поглощение. Кроме того, компетенция задачи, способность к обучению, исследовательские навыки, стремление к инновациям, информационная грамотность, творческое мышление и навыки командной работы являются наиболее важными компетенциями и возможностями, выявленными для реализации инноваций в высших учебных заведениях.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66049
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other8
Germany1
Egypt1
France1
Ireland1
Italy1
Netherlands1
Turkey1
United States3
Downloads
Other15
China1
Germany3
Egypt1
Ireland1
India1
Iran7
Italy1
Turkey1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Noruzy.pdf439.71 kBAdobe PDF31Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.