Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65918
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Local gastronomy as a prerequisite of food tourism development in the Czech Republic
Other Titles Локальная гастрономия как предпосылка развития пищевого туризма в Чешской Республике
Локальна гастрономія як передумова розвитку харчового туризму в Чеській Республіці
Authors Kiráľová, A.
Hamarneh, I.
ORCID
Keywords food tourism
local gastronomy
regional development
small and medium gastronomy enterprises
Czech Republic
харчовий туризм
місцева гастрономія
регіональний розвиток
малі та середні гастрономічні підприємства
Чеська Республіка
пищевой туризм
местная гастрономия
региональное развитие
малые и средние гастрономические предприятия
Чешская Республика
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65918
Publisher Sumy State University
License
Citation Kiráľová A. Local gastronomy as a prerequisite of food tourism development in the Czech Republic [Текст] / A. Kiráľová, I. Hamarneh // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 2. - С. 15-25.
Abstract This paper focuses on local gastronomy as a tool of food tourism development in the Czech Republic. According to the objective of the study, both, the demand and the supply side were analyzed. Small and medium gastronomy enterprises (SMGEs) were subject to quantitative research using primary and secondary data. The results of the research show that the offer of local food and beverage has a significant influence on the revenue growth of SMGEs; it increases the guests´ traffic, improves the image and enhances the average spending of guests. This statement was confirmed by the correlation of results of both analyses provided. It can be stated that the offer of local food and beverages enhance the business of SMGEs, and is a real prerequisite for food tourism development in the Czech regions.
У цій статті основну увагу приділяється місцевій гастрономії як інструменту розвитку харчового туризму в Чеській Республіці. Відповідно до мети дослідження були проаналізовані як попит, так і пропозиція. Малі та середні гастрономічні підприємства (МСГП) стали предметом дослідження з використанням первинних і вторинних даних. Результати дослідження показують, що пропозиція місцевих продуктів харчування і напоїв значно впливає на зростання виручки МСГП; це збільшує кількість відвідувачів, покращує імідж і призводить до зростання середніх витрат відвідувачів. Ці положення було підтверджено співвідношенням результатів обох аналізів. Можна констатувати, що пропозиція місцевих продуктів харчування та напоїв підсилює бізнес МСГП і є реальною передумовою розвитку харчового туризму в чеських регіонах.
В этой статье основное внимание уделяется местной гастрономии как инструменту развития пищевого туризма в Чешской Республике. В целях исследования были проанализированы как спрос, так и предложение. Малые и средние гастрономические предприятия (МСГП) стали предметом исследования с использованием первичных и вторичных данных. Результаты исследования показывают, что предложение местных продуктов питания и напитков значительно влияет на рост выручки МСГП; это увеличивает количество посетителей, улучшает имидж и приводит к росту средних затрат посетителей. Эти положения были подтверждены соотношением результатов обоих анализов. Можно констатировать, что предложение местных продуктов питания и напитков усиливает бизнес МСГП и является реальной предпосылкой развития пищевого туризма в чешских регионах.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
169681
Bangladesh Bangladesh
1
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
405222896
Croatia Croatia
1
Czechia Czechia
142675
Denmark Denmark
1
Ecuador Ecuador
13236903
Estonia Estonia
1
France France
63436
Gambia Gambia
1
Germany Germany
227950790
Greece Greece
6618447
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
-1471911862
Indonesia Indonesia
214156
Iran Iran
1
Ireland Ireland
74933
Italy Italy
1295778659
Japan Japan
89363
Lithuania Lithuania
1
Macao SAR China Macao SAR China
42940
Malaysia Malaysia
33290
Mexico Mexico
1
Morocco Morocco
1295778665
Netherlands Netherlands
1373931118
New Zealand New Zealand
2122873523
Nigeria Nigeria
1
Philippines Philippines
-27281901
Portugal Portugal
405222897
Romania Romania
60448
Serbia Serbia
23032
Singapore Singapore
131593
South Africa South Africa
1128722097
Spain Spain
405222899
Sri Lanka Sri Lanka
1816788077
Sweden Sweden
89995
Switzerland Switzerland
70211
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
219503
Turkey Turkey
-1370623602
Ukraine Ukraine
1128722102
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
-349375252
United States United States
-27281900
Unknown Country Unknown Country
1128722099
Vietnam Vietnam
1067923311
Zimbabwe Zimbabwe
1

Downloads

Bangladesh Bangladesh
2122873546
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
1556283374
China China
3058
Croatia Croatia
1
Czechia Czechia
1987730647
Denmark Denmark
1
Ecuador Ecuador
1
Egypt Egypt
1
Estonia Estonia
1
Ethiopia Ethiopia
1
Finland Finland
1
Germany Germany
13236907
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
138989
Indonesia Indonesia
114648
Iran Iran
-1471911864
Ireland Ireland
1
Japan Japan
1
Jordan Jordan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1373931114
Malta Malta
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
1351076973
Philippines Philippines
108391
Portugal Portugal
2122873549
Romania Romania
128441
Russia Russia
1
Serbia Serbia
73066
Sri Lanka Sri Lanka
50215
Sweden Sweden
3068
Thailand Thailand
1295778670
Timor-Leste Timor-Leste
1
Turkey Turkey
-1370623601
Ukraine Ukraine
185255
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
46094
United States United States
1987730647
Unknown Country Unknown Country
188712518
Vietnam Vietnam
104672

Files

File Size Format Downloads
Kiralova_Hamarneh.pdf 485,98 kB Adobe PDF -1726253493

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.