Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/62981
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Преподавание математики в экономических вузах на основе системы Mathematica с использованием элементов Интернет-образования и дистанционного обучения
Other Titles Teaching mathematics in higher economic institutions on the base of Mathematica system with elements of Internet and distance education
Authors Dakher, Kateryna Anatoliivna
ORCID
Keywords Mathematica system
система Mathematica
Type Article
Date of Issue 2004
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/62981
Publisher Тезаурус
License
Citation Дахер, Е.А. Преподавание математики в экономических вузах на основе системы Mathematica с использованием элементов Интернет-образования и дистанционного обучения [Текст] / Е.А. Дахер // Объединенный научный журнал. – 2004. – № 4 (96). – С. 26-27.
Abstract Использование системы Mathematica в процессе обучения математике в экономических вузах позволяет осуществить принципиально новый подход к обучению, который способствует формированию устойчивого интереса к предмету, позволяет активизировать когнитивную и креативную деятельность студентов, а включение элементов Интернет-образования и дистанционного обучения позволяет приобщить студентов к мировому опыту решения задач с помощью этой системы.
Applying Mathematica system in teaching mathematics in higher economic institutions let realize a principally new approach into teaching the course that forms stable interest to math, activate cognitive and creative activity of the students and adding elements of Internet and distance education acknowledge them to world experience of solving problems on the base of Mathematica system.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
4813218
Germany Germany
28
Greece Greece
1
Ireland Ireland
13766
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1039482
United Kingdom United Kingdom
413336
United States United States
3346591
Unknown Country Unknown Country
10

Downloads

China China
3
Germany Germany
31
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
3346592
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
3346593
Unknown Country Unknown Country
2

Files

File Size Format Downloads
Dakher_Teaching_mathematics.pdf 942,6 kB Adobe PDF 6693224

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.