Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/60131
Title: Learner-centred Language Teaching: Teacher-Learner interaction Formats
Other Titles: Студентоцентричне викладання іноземної мови: формати взаємодії студента та викладача
Authors: Hnapovska, Liudmyla Vadymivna 
Keywords: language teaching
learner autonomy
self-directed learning
teacher-student partnership
learner-centredness
викладання іноземних мов
співробітництво викладача та студента
студентоцентричний підхід
автономія студента
самоосвіта
Issue Year: 2015
Publisher: ХНУ ім. В.Н. Каразіна
Citation: Hnapovska L. Learner-centred Language Teaching: Teacher-learner Interaction Formats / L. Hnapovska // Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація : тези доповідей ХІV наукової конференції з міжнародною участю. – Х. : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2015. – С. 38-39.
Abstract: The abstract dwells on the key issues related to the necessity of changing teacher-student partnership formats in the context of learner-centred approach to teaching foreign languages. The interpretation of "learner-centredness" as a concept is put into the humanistic perspective, the perspective of practical necessity, and the curriculum design perspective.
Тези розглядають основні питання взаємодії викладача та студента у контексті студентоцентричного підходу до викладання іноземних мов. "Студентоцентризм" як концепт інтерпретується з точки зору гуманістичної перспективи, практичної необхідності зміни форматів співробітництва викладача та студента та перспектив розробки навчальних робочих програм з іноземних мов.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/60131
Type: Theses
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ БТ)

Views
Other3
Germany1
United Kingdom1
Ukraine8
United States1
Downloads
Other1
China3
Germany1
Sweden1
Ukraine1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Hnapovska_Learner_centred.pdf161.31 kBAdobe PDF7Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.