Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57698
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Педагогічні інновації: організація самостійної роботи студентів у співпраці зі студентами університетів-партнерів
Other Titles Pedagogical innovations: organization of students individual work in cooperation with students of partner universities
Authors Prokopenko, Olha Volodymyrivna
ORCID
Keywords педагогічна інновація
педагогическая инновация
pedagogical innovation
самостійна робота студента
самостоятельная работа студента
independent work of the student
організація міжнародних досліджень
организация международных исследований
organization of international research
якість освітніх послуг
качество образовательных услуг
quality of education
конкурс педагогічних інновацій
конкурс педагогических инноваций
pedagogical innovation competition
Type Conference Papers
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57698
Publisher Prešovská univerzita v Prešove
License
Citation Прокопенко, О. Педагогічні інновації: організація самостійної роботи студентів у співпраці зі студентами університетів-партнерів : (Pedagogical innovations: organization of students individual work in cooperation with students of partner universities) [Текст] / О. Прокопенко // Vzdelávanie a spoločnosť II : medzinárodný nekonferenčný zborník / Eds.: Renáta Bernátová, Tetyana Nestorenko. – 2017. – S. 104–108.
Abstract В статті розглянуто питання актуальності підвищення якості освітніх послуг в університетах та стимулювання педагогічних інновацій. Розглянуто досвід стимулювання педагогічних інновацій в Сумському державному університеті на прикладі конкурсу педагогічних інновацій. Представлено етапи і напрямки проведення даного конкурсу, наведено інновації-переможці конкурсу 2016-17 навчального року. Представлено важливість ефективної організації самостійної роботи студентів. Описано педагогічну інновацію автора щодо організації самостійної роботи студентів у співпраці за студентами університетів-партнерів.
В статье рассматривается актуальность повышения качества образовательных услуг в университетах и ​​стимулирования педагогических инноваций. Рассмотрен опыт стимулирования педагогических инноваций в Сумском государственном университете на примере конкурса педагогических инноваций. Представлены этапы и направления этого конкурса, представлены инновации-победители конкурса 2016-17 учебного года. Представлена ​​важность эффективной организации самостоятельной работы студентов. Описаны авторские педагогические инновации, касающиеся организации самостоятельной работы студентов в сотрудничестве со студентами университетов-партнеров.
The paper outlines the questions of the relevance of improving the quality of educational services in the universities and stimulating pedagogical innovations. The experience of stimulating pedagogical innovations in Sumy State University on the example of the contest of pedagogical innovations is presented in the paper. The stages and directions of the contest as well as innovations-winners of the contest in 2016-17 academic year are listed. The importance of effective organization of independent work of students is presented. The educational innovation of author on the students individual work in cooperation by students of partner universities is described.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Australia Australia
1
China China
1
Denmark Denmark
1
France France
1
Germany Germany
1
Ireland Ireland
5527
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
35942
United Kingdom United Kingdom
19005
United States United States
71563
Unknown Country Unknown Country
28

Downloads

China China
1
France France
4
Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
71563
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
132074
Unknown Country Unknown Country
6

Files

File Size Format Downloads
Prokopenko.pdf 637,34 kB Adobe PDF 203651

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.