Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56888
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title A bank customer analysis and mortgage services evaluation: implications of market segmentation policies
Other Titles Аналіз клієнтів банків та оцінювання послуги іпотечного кредитування: наслідки політики сегментації ринку
Authors Мілонакіс, Дж.
ORCID
Keywords банківський маркетинг
bank marketing
обслуговування іпотечного кредиту
mortgage services
сегментація ринку
market segmentation
профіль клієнта
customer profil
Type Article
Date of Issue 2007
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56888
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License
Citation Мілонакіс, Дж. Аналіз клієнтів банків та оцінювання послуги іпотечного кредитування: наслідки політики сегментації ринку [Текст] / Дж. Мілонакіс // Банки та банківські системи. - 2007. - Т.2. - № 3. - С. 157-172.
Abstract Мета даної наукової статті – дослідити фактори сегментації ринку, а також ставлення та думки клієнтів банків щодо позик на купівлю житла. За останній час ринок іпотечних кредитів Греції за- знав щорічного підвищення відсоткової ставки. Науковці провели кількісне дослідження – структуроване анкетування 183 респондентів, що мешкають в регіоні Афін, яке показало позитивне ста- влення до кредитування для купівлі першого основного житла та купівлі землі (серед 50% опитуваних). Забезпечення необхідною інформацією досліджувалося через особисте спілкування зі спеціалізованим банківським персоналом. Головний критерій вибору банків – вже існуюча співпраця з банком з прийняттям до уваги рекомендацій брокерів, агентів з нерухомості та юристів.
The scope of this paper is to examine market segmentation factors, as well as, bank customer attitudes and beliefs towards housing loans. The Greek mortgage market has experienced great devel-opments in the latest years with high annual growth rates. Quantitative research was carried out by means of structured questionnaires with 20 items at a sample of 183 respondents in the area of Athens. Research found out that respondents are well-disposed towards house loans in order to purchase primary residence and half in order to purchase land. The required provision of information is searched through personal contacts with bank specialized staff. The primary criterion for bank selection is the existing cooperation with the bank, while recommendations by brokers, real estate contractors and lawyers are taken into consideration. Younger people are more well-disposed towards receiving financing for primary residence and land, while women are more positive towards buying land. Employees and existing clients, mainly higher education graduates, could be easily approached through direct mail techniques. Informational brochures could contain reference on the advantages of investing in real estate and the possibilities offered on financing for purchasing secondary residence.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Australia Australia
-1414709324
Canada Canada
226236967
China China
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Finland Finland
1
France France
2
Germany Germany
1654366467
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
553933628
Ireland Ireland
1540998414
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
8394
Poland Poland
1
Sweden Sweden
90224
Switzerland Switzerland
1
Taiwan Taiwan
1435563912
Ukraine Ukraine
66127
United Kingdom United Kingdom
23982
United States United States
-120748916
Unknown Country Unknown Country
-120748928
Vietnam Vietnam
208775

Downloads

China China
1
Finland Finland
1
Germany Germany
-120748928
India India
1
Ireland Ireland
31198515
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
18893955
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
-539677563
United Kingdom United Kingdom
41997
United States United States
-120748915
Unknown Country Unknown Country
-120748907
Vietnam Vietnam
208776

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.