Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56413
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Вербальна versus невербальна складова у рекламному дискурсі
Authors Popova, Olena Volodymyrivna
Довженко, А.О.
ORCID
Keywords вербальний
вербальный
verbal
невербальний
невербальный
nonverbal
ехо-вислів
эхо-высказывание
echo-statement
рекламний дискурс
рекламный дискурс
advertizing discourse
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56413
Publisher Видавець Лисенко В.Ф.
License
Citation Попова, О.В. Вербальна versus невербальна складова у рекламному дискурсі / О.В. Попова, А.О. Довженко // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Сер. : Філологічні науки. - 2017. - Вип. 153. - С. 292-298.
Abstract Стаття присвячена вивченню рекламного дискурсу, його різних форм та реалізації вербальної та невербальної складової в ньому. Подаються основні вербальні складники рекламного тексту, що несуть основну інформацію про продукт, що рекламується. Разом з тим, в залежності від різновиду реклами демонструються основні форми, яких набуває невербальний складник у рекламному дискурсі. Стаття написана в рамках теми дослідження «Механізми впливу інститутів громадського суспільства на євроінтеграційні процеси в Україні» №15.01.10-02.16/18.ЗП.
Статья посвящена изучению рекламного дискурса, его разных форм и реализации вербальной и невербальной составляющих в нем. Представлены основные вербальные конституанты рекламного текста, которые несут основную информацию о рекламируемом продукте. Вместе с тем, в зависимости от разновидности рекламы демонстрируются основные формы невербальной составляющей в рекламном дискурсе. Статья написана в рамках темы исследования «Механизмы влияния институтов гражданского общества на евро интеграционные процессы в Украине» №15.01.10-02.16/18.ЗП.
The article is devoted to studying of an advertizing discourse, its different forms and implementation of verbal and nonverbal components in it. The main verbal constituents of the advertizing text which bear the main information on the advertized product are provided. At the same time, depending on a kind of advertizing the main forms of a nonverbal component in an advertizing discourse are shown. The article is written within the research topic “Mechanisms of Civil Society Influence upon Euro-Integration Processes in Ukraine” №15.01.10-02.16/18.ЗП.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Canada Canada
215942
China China
1
France France
74928
Germany Germany
123925
Greece Greece
34315461
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
115044
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
74924
Ukraine Ukraine
239269996
United Kingdom United Kingdom
1170578577
United States United States
-692038587
Unknown Country Unknown Country
1079079954

Downloads

China China
161095
Finland Finland
50818
France France
1170578573
Germany Germany
208414
India India
1
Italy Italy
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1597049628
Romania Romania
1
Russia Russia
7
Slovakia Slovakia
193830
Ukraine Ukraine
1831810188
United Kingdom United Kingdom
2
United States United States
1831810170
Unknown Country Unknown Country
53

Files

File Size Format Downloads
Popova.pdf 465,28 kB Adobe PDF 2136895486

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.