Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55999
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Готовність до самоосвіти як компонент особистісно-професійного розвитку студентів та проблеми її формування
Other Titles Готовность к самообразованию как компонент личностно-профессионального развития студентов и проблемы ее формирования
Self-education Preparedness as a Constituency of Personal and Professional Development of Students and the Problems of Forming It.
Authors Mylenkova, Rymma Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-6712-7319
Keywords самоосвіта
самовиховання
самовдосконалення
особистісно-професійний розвиток
самообразование
самовоспитание
самосовершенствование
личностно-профессиональное развитие
self-education
self-discipline
autocompetition
personal and professional development
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55999
Publisher Київ : КНЛУ
License
Citation Миленкова, Р.В. Готовність до самоосвіти як компонент особистісно-професійного розвитку студентів та проблеми її формування [Текст] / Р.В. Миленкова // Теоретичні питання науки, освіти та виховання науки : збірник наукових статей. – Київ, 2011. – Вип. 43. – С. 31–34.
Abstract Стаття присвячена теоретичним аспектам забезпечення формування механізму самоосвіти майбутніх фахівців. Розглянуто структурні компоненти самоосвіти як категорії, педагогічні умови та складності реалізації процесу формування механізму самоосвіти як компоненту особистісно-професійного розвитку студента у навчально-виховному процесі.
Статья посвящена теоретическим аспектам обеспечения формирования механизма самообразования будущих специалистов. Рассмотрены структурные компоненты самообразования как категории, педагогические условия и трудности реализации процесса формирования механизма самообразования как компонента личностно-профессионального развития в учебно-воспитательном процессе.
The article is devoted to the theoretical aspects of forming self-education abilities mechanisms of students. The structural components as of a category, some pedagogical conditions and difficulties of teaching the self-education abilities realization in educational process are observed.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
France France
7463
Germany Germany
381
Greece Greece
1
Ireland Ireland
185037
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1867
Sweden Sweden
28725
Ukraine Ukraine
1276607
United Kingdom United Kingdom
640170
United States United States
8110329
Unknown Country Unknown Country
1276606

Downloads

China China
3
France France
185033
Germany Germany
412607
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
4693472
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
4693469
Unknown Country Unknown Country
16

Files

File Size Format Downloads
Milenkova_Preparedness_Selfstudy.pdf 300,9 kB Adobe PDF 9984603

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.