Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/54269
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Проблема наступності вивчення курсу "Інформатика і комп'ютерна техніка" у середній і вищий школі
Other Titles The problem of succession learning course "Computer science and Computer facilities" in middle and high school
Authors Воронець, Л.П.
ORCID
Keywords комп'ютерна грамотність
інформаційна компетентність
computer literacy
Information competence
Type Article
Date of Issue 2004
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/54269
Publisher ХДУ
License
Citation Воронець Л.П. Проблема наступності вивчення курсу "Інформатика і комп'ютерна техніка" у середній і вищий школі / Л.П. Воронець // Педагогічні науки : зб. наук. праць / Херсонський державний університет. - Херсон, 2004. - Вип. 36. - С. 92-95.
Abstract Проаналізовано етапи масового вивчення основ інформатики у середній школі, схарактеризовано сучасний стан формування інформаційних компетенцій у ВНЗ та шляхи його вдосконалення.
In the article the stages of mass studying computer science in high school are discribed, the current state of information competence in higher education and ways of it's improve are characterized.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Germany Germany
25
Ireland Ireland
2791
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
24475
United Kingdom United Kingdom
12453
United States United States
168032
Unknown Country Unknown Country
7

Downloads

China China
3
Germany Germany
27
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
48770
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
128280
Unknown Country Unknown Country
5

Files

File Size Format Downloads
Voronets_Problema_nastupnosti_vyvchennia.pdf 1,75 MB Adobe PDF 177087

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.