Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52188
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інформатичні компетентності чи інформатична компетентність?
Other Titles The informatics competencies or the informatics competence?
Authors Головань, М.С.
ORCID
Keywords вища освіта
компетенція
компетентність
інформатична компетентність
higher education
competency
competence
informatics competence
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52188
Publisher
License
Citation Головань М.С. Інформатичні компетентності чи інформатична компетентність? / М.С. Головань // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики : збірник наукових праць. Вип. ХІ: в 3-х томах. – Кривий Ріг : Вид. від. НМІ, 2013. – Т. 3 : Теорія та методика навчання інформатики. – С. 52-62.
Abstract У статті здійснено аналіз означень інформатичної компетентності і наведено її означення як інтегративного утворення особистості, що поєднує в собі інформатичні знання, уміння, навички, досвід інформатичної діяльності, особистісні якості, які обумовлюють прагнення, готовність і здатність розв’язувати проблеми і завдання, що потребують використання знань і умінь та застосування сучасних засобів інформаційно-комунікативних та комп’ютерних технологій для розв’язання завдань у професійній діяльності і повсякденному житті, усвідомлюючи при цьому значущість предмету і результату діяльності. Як інтегративне утворення особистості, інформатична компетентність має такі структурні компоненти: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, ціннісно-рефлексивний, емоційно-вольовий, які існують не ізольовано один від одного, а тісно взаємопов’язані між собою. Наведено систему інформатичних компетенцій майбутнього економіста за видами інформатичної діяльності.
This paper analyzes the definitions informatics competence and its definitions are as integrative formation of personality that combines informatics knowledge, skills, experience informatics activities, personal qualities that lead to desire, willingness and ability to solve problems and challenges that need use of knowledge and skills and the application of modern information and communication and computer technology to solve problems in professional work and daily life, while realizing the importance of the subject and performance. As an integrative education of the individual, informatics competence has the following structural components: motivational, cognitive, active, value- reflective, emotional and volitional that do not exist in isolation from each other, but are closely interrelated. The following system informatics competency is build future economist by informatics activities.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
1
France France
1
Germany Germany
2272318
Greece Greece
1
Ireland Ireland
11068
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
713
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
764824
United Kingdom United Kingdom
243623
United States United States
243629
Unknown Country Unknown Country
764823

Downloads

China China
1
Czechia Czechia
1
France France
4301014
Germany Germany
4301008
Gibraltar Gibraltar
1
Japan Japan
355
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
5711
Poland Poland
2853
Romania Romania
1
Russia Russia
5724
Ukraine Ukraine
4301044
United Kingdom United Kingdom
4
United States United States
4301006
Unknown Country Unknown Country
156

Files

File Size Format Downloads
Golovan_Informatics_competence.pdf 453,58 kB Adobe PDF 17218880

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.