Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52128
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Лінгвістичні особливості слоганів до англомовних фільмів
Authors Близнюк, А.С.
ORCID
Keywords реклама
advertising
рекламний текст
рекламный текст
advertising text
кінослоган
кинослоган
cinema slogan
стилістичні засоби
стилистические средства
stylistic means
Type Conference Papers
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52128
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Близнюк, А.С. Лінгвістичні особливості слоганів до англомовних фільмів [Текст] / А.С. Близнюк; наук. кер. Г.В. Чуланова // Перекладацькі інновації: матеріали VІІ Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції, м. Суми, 16-17 березня 2017 р. / Редкол.: С.О. Швачко, І.К. Кобякова, О.О. Жулавська та ін. – Суми: СумДУ, 2017. – С. 129-132.
Abstract Реклама – це унікальне явище комунікації, котре представляє собою інтерес для вивчення багатьма науками. Як відомо, «реклама» використовується для позначення двох різних сторін рекламного процесу, як: 1) реклами як сфери людської діяльності; 2) реклами як готового продукту. Відмінною рисою вдалої реклами є гармонічне поєднання основної рекламної ідеї з тими засобами виразності, які даній ідеї найбільше відповідають.
Реклама - это уникальное явление коммуникации, которое представляет интерес для изучения многими науками. Как известно, «реклама» используется для обозначения двух разных сторон рекламного процесса, как: 1) рекламы как сферы человеческой деятельности; 2) рекламы как готового продукта. Отличительной чертой удачной рекламы является гармоничное сочетание основной рекламной идеи с теми средствами выразительности, которые данной идее наиболее соответствуют.
Advertising is a unique phenomenon of communication, which is of interest for study by many sciences. As you know, "advertising" is used to refer to two different aspects of the advertising process, as: 1) advertising as a sphere of human activity; 2) advertising as a finished product. A distinctive feature of successful advertising is a harmonious combination of the main advertising idea with those means of expressiveness that best correspond to this idea.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
1
France France
2
Germany Germany
2
Greece Greece
1
Ireland Ireland
164342
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1847
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
4662300
United Kingdom United Kingdom
792699
United States United States
539996
Unknown Country Unknown Country
1581702

Downloads

China China
539995
France France
554
Germany Germany
2
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
4662302
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
792700
Unknown Country Unknown Country
66

Files

File Size Format Downloads
Blyznuk_cinema_slogan.pdf 1,59 MB Adobe PDF 5995623

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.