Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51278
Title: Диалектика абстрактного и конкретного в образовании научных понятий
Other Titles: The dialectics of abstract and concrete in the formation of scientific concepts
Authors: Проценко, Н.Г.
Keywords: абстрактное
конкретное
донаучный уровень мышления
научный уровень мышления
восхождение от абстрактного к конкретному
восхождение от конкретного к абстрактному
мышление
понятие
научно-эмпирический уровень мышления
теоретический уровень мышления
стихийно-эмпирический уровень мышления
abstract
concrete
pre-scientific level of thinking
scientific level of thinking
ascent from the abstract to the concrete
ascent from the concrete to the abstract thinking
concept nnauchno-empirical level of thinking
theoretical level of thinking
spontaneously-empirical level of thinking
Issue Year: 1985
Publisher: Ленинградский государственный университет им. А.А. Жданова
Citation: Проценко, Н. Г. Диалектика абстрактного и конкретного в образовании научных понятий [Текст] : автореферат... канд. философских наук, спец.: 09.00.01 - диалектический и исторический материализм / Проценко Н. Г. - Л. : Ленинградский гос. ун-т им. А.А. Жданова, 1985. - 16 с.
Abstract: Рассматривается взаимосвязь абстрактного и конкретного в донаучном и научном уровнях мышления. Акцентируется внимание на гносеологическом и логическом аспектах.
Розглядається взаємозв'язок абстрактного і конкретного в донауковому і науковому рівнях мислення. Акцентується увага на гносеологічному і логічному аспектах.
The relationship between the abstract and concrete in the pre-scientific and scientific levels of thinking is considered. Attention is focused on epistemological and logical aspects.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51278
Type: Synopsis
Appears in Collections:Автореферати

Views
Other8
Germany1
United States9
Downloads
Other1
China1
Germany1
Netherlands1
Ukraine1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Protsenko_abstract.doc107.5 kBMicrosoft Word5Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.