Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51261
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Психологічні умови формування у майбутніх вчителів стратегій рішення педагогічних задач
Other Titles Psychological conditions of formation of the teachers solution strategies educational problems
Психологические условия формирования у будущих учителей стратегий решения педагогических задач
Authors Ніколаєнко, С.І.
ORCID
Keywords передовий педагогічний досвід
ідеї педагогіки співробітництва
стратегії вирішення педагогічних задач
творче мислення
advanced teaching experience
ideas
pedagogy cooperation strategy on pedagogical tasks
creative thinking
передовой педагогический опыт
идеи педагогики сотрудничества
стратегии решения педагогических задач
творческое мышление
Type Synopsis
Date of Issue 1990
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51261
Publisher Науково-дослідний інститут психології
License
Citation Ніколаєнко, С. І. Психологічні умови формування у майбутніх вчителів стратегій рішення педагогічних задач [Текст] : автореферат... канд. психолог. наук, спец.: 19 00 07 - педагогічна і вікова психологія / С.І. Ніколаєнко - К. : НДІ психології, 1990 - 16 с.
Abstract В авторефераті коротко повідомляється про вивчення теоретичних моделей творчого вирішення педагогічних задач і психологічних особливостей осмислення передових педагогічних ідей в ході їх вирішення, про ефективні методики побудови вузівського навчально-виховного процесу на принципах педагогіки співробітництва. Вказується, що дослідження даних аспектів проблеми здійснювалось в рамках системно-стратегічної концепції діяльності академіка В.О. Моляко. Формування у майбутніх вчителів стратегій рішення навчально-професійних задач може відбуватись через процес осмислення передового педагогічного досвіду і, зокрема, ідей педагогіки співробітництва.
Author’s abstracts report about contemporary theoretical models of creative problem solving and about pedagogical and psychological peculiarities of understanding of advanced pedagogical ideas in the course of their decision, about effective methods of building a high school education process on the principles of pedagogical cooperation. It is indicated that research in these aspects of the problem was carried out under the system-strategic concept of the V.O. Molyako. Formation of the future teacher strategies for solution of professional problems can occur through the process of understanding foremost educational experience and, in particular, ideas of pedagogy cooperation.
В автореферате коротко сообщается об изучении теоретических моделей творческого решения педагогических задач и психологических особенностей осмысления передовых педагогических идей в ходе их решения, о эффективные методики построения вузовского учебно-воспитательного процесса на принципах педагогики сотрудничества. Указывается, что исследования данных аспектов проблемы осуществлялось в рамках системно-стратегической концепции деятельности академика В.А. Моляко. Формирование у будущих учителей стратегий решения учебно-профессиональных задач может происходить через процесс осмысления передового педагогического опыта и, в частности, идей педагогики сотрудничества.
Appears in Collections: Автореферати

Views

Canada Canada
1
Denmark Denmark
1
France France
3
Germany Germany
7660416
Greece Greece
1
Ireland Ireland
671810
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
20208
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
169685829
United Kingdom United Kingdom
57456875
United States United States
18697671
Unknown Country Unknown Country
18

Downloads

China China
2
France France
1
Germany Germany
162
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
169685828
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
18697672
Unknown Country Unknown Country
7

Files

File Size Format Downloads
Nikolaienko_Psykholohichni_umovy_.pdf 1,56 MB Adobe PDF 188383676

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.