Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50989
Title: English language teacher development through councelling
Other Titles: Професійний розвиток викладача англійської мови за допомогою каунселінга
Authors: Khodtseva, Alla Oleksandrivna
Medvid, Olena Mykolaivna
Keywords: teacher development
councelling
ability
професійний розвиток вчителя
каунселінг
здібність
Issue Year: 2012
Publisher: Publishing House "Education and Science"
Citation: Khodtseva, A. O. English language teacher development through councelling [Text] / A. O. Khodtseva, O. M. Medvid // Veda a technologie: krok do budoucnocti – 2012 : мaterialy VIII mezinarodni vedecko - prakticka konference. - Dil 16. Pedagogika. – Praha : Education and Science. - P. 70-73.
Abstract: In this article some of the confusion surrounding the term "counseling" is clarified. It is suggested that the introduction of counseling to teachers and teacher-trainers can be real benefit to institutions. The author is concerned not so much with language teaching methods based on counseling techniques (i.e. Counselling-learning, Community Language Learning) as with attempting to describe and illustrate how the acquisition of such skills can contribute to teacher development.
У статті розглядається каунселінг (психолого-педагогічна консультативна допомога)- термін, який широко вживається і неоднозначно трактується в сучасній методологічній літературі. В статті просліджується взаємозв'язок між фундаментальними елементами підготовки спеціалістів психолого-педагогічної служби навчальнbх закладів та викладачів англійської мови.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50989
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ БТ)

Views
Other11
Germany2
United States3
Downloads
Other2
China2
Germany2


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Khodtseva_Medvid.pdfОсновна стаття96.32 kBAdobe PDF6Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.