Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50617
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Асоціативні методи наведення активного гіпнотичного трансу як фактор вирішення виховних сугестивно-освітніх задач
Other Titles Associated methods of prompting active hypnotic trance as a factor in solving educational suggestively educational problems
Authors Ніколаєнко, С.О.
ORCID
Keywords виховна суггестивно-педагогічна задача
підвищення навіюваності
гіпнотичний транс
асоціативна стратегія формування активного гіпнотичного трансу.
suggestive educational and pedagogical task
increased suggestibility
hypnotic trance
associative strategy of forming active hypnotic trance
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50617
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License
Citation Ніколаєнко C. О. Асоціативні методи наведення активного гіпнотичного трансу як фактор вирішення виховних сугестивно-освітніх задач [Текст] / С. О. Ніколаєнко // Світогляд - Філософія - Релігія : зб. наук. пр. / ДНВЗ "УАБС НБУ". - Суми, 2014. - Вип. 5. - С. 32-42.
Abstract У статті обгрунтовується теза про те, що асоціативна стратегія формування активного гіпнотичного трансу є оптимальною технологією підвищення навіюваності учнів у процесі вирішення викладачем виховних суггестивно-педагогічних задач. Показано, що для занурення учня в активний гіпнотичний транс в рамках асоціативної стратегії доцільно використовувати такі методи, як розпитування, важільні наведення, розповідання історій.
The article substantiates the thesis that the associative strategy of forming active trance is the most optimal technology increase suggestibility of students in the process of solving the teacher suggestive educational and pedagogical challenges. It is shown that for dipping uchaschegogsya active in a hypnotic trance within associative strategies appropriate to use techniques such as questioning, lever guidance storytelling.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Canada Canada
1
France France
1
Germany Germany
2
Greece Greece
5533
Ireland Ireland
21894
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
480
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
216524
United Kingdom United Kingdom
109221
United States United States
646683
Unknown Country Unknown Country
216523

Downloads

France France
1
Germany Germany
76503
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
216530
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
109222
Unknown Country Unknown Country
16

Files

File Size Format Downloads
Nikolaienko_ Asotsiatyvni_metody_navedennia_aktyvnoho.pdf 351,2 kB Adobe PDF 402277

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.