Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50426
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Дидактичні основи формування навчальних курсів у вищих закладах освіти
Other Titles Didactic Basics of Training Courses in Higher Education
Authors Перхун, Л.П.
ORCID
Keywords формування навчального курсу
formation course
дидактичні основи
didactic basics
співвідношення видів навчальних занять
ratio of classes
Type Monograph
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50426
Publisher Джерело, ФОП Літовченко Є.Б.
License
Citation Перхун, Л.П. Дидактичні основи формування навчальних курсів у вищих закладах освіти [Текст] : монографія / Л. П. Перхун. – Суми: Джерело, ФОП Літовченко Є.Б., 2011. – 204 с.
Abstract Дослідження, результати якого викладено в даній монографії, викликано реальною необхідністю розробки та впровадження нових підходів до організації процесу навчання, його змісту, системи контролю і оцінки одержуваних результатів у зв’язку з мінливими вимогами ринку праці до випускників вищих навчальних закладів освіти. Монографія складається з трьох розділів. У першому розділі визначено сутність і структуру поняття «навчальний курс» у вищій школі та етапи процесу формування навчального курсу, схарактеризовано дидактичні принципи формування навчального курсу та проблеми, що порушуються у зв’язку з їх практичною реалізацією. У другому розділі науково обґрунтовано дидактичні основи формування навчального курсу у вищій школі та розроблено шляхи їх практичної реалізації, побудовано математичну оптимізаційну модель для визначення кількісного співвідношення видів навчальних занять. У третьому розділі наводяться результати експериментальних досліджень та описано програмний модуль «Розподіл навчальних годин», який може бути включений у будь-яку систему автоматизованого управління вищим навчальним закладом.
The study, whose results are presented in this monograph, caused a real need to develop and implement new approaches to learning process, its content, control and evaluation of the results due to the changing requirements of the labor market to graduates of education. The book consists of three sections. The first section explains the purpose and structure of the concept of "curriculum" in high school and stages of the formation of the training course, characterized didactic principles of curriculum and issues raised in connection with their practical implementation. Second time under scientifically grounded didactic Foundations of curriculum in high school and worked out ways of its practical implementation, the mathematical optimization model to determine the proportion of species classes. The third section presents the results of experimental studies and describes the software module "Distribution of teaching hours," which may be included in any system for automated control of higher education institution. The study, whose results are presented in this monograph, caused a real need to develop and implement new approaches to learning process, its content, control and evaluation of the results due to the changing requirements of the labor market to graduates of education. The book consists of three sections. The first section explains the purpose and structure of the concept of "curriculum" in high school and stages of the formation of the training course, characterized didactic principles of curriculum and issues raised in connection with their practical implementation. Second time under scientifically grounded didactic Foundations of curriculum in high school and worked out ways of its practical implementation, the mathematical optimization model to determine the proportion of species classes. The third section presents the results of experimental studies and describes the software module "Distribution of teaching hours," which may be included in any system for automated control of higher education institution. The book provides a broad range of readers: researchers, students, employees of higher education.
Исследование, результаты которого изложены в данной монографии, вызвано реальной необходимостью разработки и внедрения новых подходов к организации процесса обучения, его содержания, системы контроля и оценки получаемых результатов в связи с меняющимися требованиями рынка труда к выпускникам высших учебных заведений. Монография состоит из трех разделов. В первом разделе определены сущность и структура понятия «учебный курс» в высшей школе и этапы процесса формирования учебного курса, охарактеризованы дидактические принципы формирования учебного курса и проблемы, поднимаемые в связи с их практической реализацией. Во втором разделе научно обоснованы дидактические основы формирования учебного курса в высшей школе и разработаны пути их практической реализации, построена математическая оптимизационная модель для определения количественного соотношения видов учебных занятий. В третьем разделе приводятся результаты экспериментальных исследований и описано программный модуль «Распределение учебных часов», который может быть включен в любую систему автоматизированного управления высшим учебным заведением.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Canada Canada
1
China China
1
France France
1
Germany Germany
570
Greece Greece
1
Ireland Ireland
20004
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1112
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
447074
United Kingdom United Kingdom
226872
United States United States
814650
Unknown Country Unknown Country
17

Downloads

China China
1
Germany Germany
2226
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
447078
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
226870
Unknown Country Unknown Country
3

Files

File Size Format Downloads
Perkhun_didactic_basics.pdf 14,19 MB Adobe PDF 676180

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.