Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4853
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Трендвотчинг як інструмент визначення стратегічних напрямків розвитку
Other Titles Трендвотчинг как инструмент определения стратегических направлений развития
Trendwatching as the tool of definition of strategic directions of development
Authors Illiashenko, Nataliia Serhiivna
Rosokhata, Anna Serhiivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-6944-1515
Keywords тенденція
тренд
інновація
трендвотчинг
трендсеттінг
трендхантинг
ВНЗ
тенденция
инновация
трендсеттинг
вуз
tendency
trend
innovation
trendwatching
trendsetting
trendhunting
higher education institutions
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4853
Publisher ТОВ "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Ілляшенко Н.С. Трендвотчинг як інструмент визначення стратегічних напрямків розвитку / Н.С. Ілляшенко, А.С. Росохата // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №1. – С. 29-35.
Abstract Стаття присвячена аналізу сучасних підходів до розуміння маркетингового інструменту визначення стратегічних цілей – трендвотчингу. Розглянуто історичний розвиток напрямку та погляди провідних науковців сучасності, які здійснюють практичне його застосування. Визначено основні складові комплексу трендвотчингу та методи їх застосування. Використано один із методологічних підходів для аналізу нових трендів ринку освітніх послуг України і надання рекомендацій стосовно перспективних напрямків розвитку Сумського державного університету. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4853
Статья посвящена анализу современных подходов к пониманию маркетингового инструмента определения стратегических целей - трендвотчинга. Рассмотрены историческое развитие направления и взгляды ведущих ученых современности, осуществляющих практическое его применение. Определены основные составляющие комплекса трендвотчинга и методы их применения. Использовано один из методологических подходов для анализа новых трендов рынка образовательных услуг Украины и предоставления рекомендаций относительно перспективных направлений развития Сумского государственного университета. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4853
Article is devoted the analysis of modern approaches to understanding of the marketing tool of definition of strategic targets – trendwatching. Historical development of a direction and sights of leading scientists of the present which is carrying out its practical application are considered. The basic components of trendwatching complex and methods of their application are defined. It is used one of methodological approaches for the analysis of new trends of the market of educational services of Ukraine and granting of recommendations concerning perspective directions of development of the Sumy state university. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4853
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
8
Finland Finland
1
France France
3
Germany Germany
2720192
Greece Greece
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
681668
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Romania Romania
340833
Russia Russia
61310
Slovakia Slovakia
2
Turkey Turkey
4
Ukraine Ukraine
66549561
United Kingdom United Kingdom
33295218
United States United States
704803629
Unknown Country Unknown Country
66549560

Downloads

China China
2
France France
704803629
Germany Germany
5440050
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
2720193
Poland Poland
1
Russia Russia
3
Ukraine Ukraine
194208528
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
534605263
Unknown Country Unknown Country
537

Files

File Size Format Downloads
1_2.pdf 202,28 kB Adobe PDF 1441778209

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.