Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/47788
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетингова політика розподілу: принципи управління та показники ефективності
Other Titles Маркетинговая политика распределния: принципы управления и показатели эффективности
Marketing Distribution Policy: Principles of Management and Performance Indicators
Authors Bilovodska, Olena Anatoliivna  
Syhyda, Liubov Oleksiivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-3707-0734
http://orcid.org/0000-0002-0319-8070
Keywords маркетингова політика розподілу
маркетинговая политика распределения
marketing distribution policy
управління
управление
management
принцип
principle
ефективність
эффективность
effectiveness
показник
показатель
indicator
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/47788
Publisher Національний університет «Львівська політехніка»
License
Citation Біловодська, О.А. Маркетингова політика розподілу: принципи управління та показники ефективності / О.А. Біловодська, Л.О. Сигида // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Логістика. – 2016. – № 846. – С. 16-20.
Abstract Проаналізовано існуючі підходи до формування систем управління та запропоновано управління маркетинговою політикою розподілу базувати на принципах 5Р-4S-5C. Визначено, що ефективність маркетингової політики розподілу можна визначати на основі показників, які доцільно об’єднати в такі групи: показники визначення частки ринку підприємства, показники визначення прибутковості збутової діяльності, показники визначення ефективності збутових витрат, показники визначення товарних запасів та показники визначення рівня обслуговування.
Проанализированы существующие подходы к формированию систем управления и предложено управление маркетинговой политикой распределения базировать на принципах 5Р-4S-5C. Определено, что эффективность маркетинговой политики распределения можно формировать на основе показателей, которые целесообразно объединить в следующие группы: показатели определения доли рынка предприятия, показатели определения доходности сбытовой деятельности, показатели определения эффективности сбытовых расходов, показатели определения товарных запасов и показатели определения уровня обслуживания.
The existing approaches to management systems formation are analyzed. It is proposed to manage marketing distribution policy according to the principles of the 5P-4S-5C. It is determined that the effectiveness of marketing distribution policy can be defined on the basis of indicators that can be combined in the following groups: market share indicators, indicators of sales activities profitability, indicators of marketing costs effectiveness, indicators of inventory and indicators of service.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
635208437
France France
6853321
Germany Germany
1380522
Greece Greece
69761
Ireland Ireland
22030712
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
-1235971669
Poland Poland
1823019867
Slovenia Slovenia
1
Sweden Sweden
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
2092461812
United Kingdom United Kingdom
1046239075
United States United States
1353022301
Unknown Country Unknown Country
2092461811

Downloads

Canada Canada
1
China China
2
EU EU
1
France France
635208436
Germany Germany
635208438
Israel Israel
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
1
Poland Poland
1
Russia Russia
2092461810
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
-753158635
United Kingdom United Kingdom
16337
United States United States
1270416871
Unknown Country Unknown Country
174

Files

File Size Format Downloads
Bilovodska_Sygyda.PDF 573,02 kB Adobe PDF -414813854

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.