Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45234
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Pragmatic potential of occasional innovations in mass media discourse
Other Titles Прагматичний потенціал оказіональних інновацій у дискурсі засобів масової інформації
Прагматический потенциал окказиональных инноваций в дискурсе средств массовой информации
Authors Yemelianova, Olena Valerianivna  
Shulik, S.M.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-3277-1227
Keywords дискурс засобів масової інформації
дискурс средств массовой информации
mass media discourse
оказіональні інновації
окказиональные инновации
occasional innovations
комунікативність тексту
коммуникативность текста
communicativeness of the text
словотворча деривація
словообразовательная деривация
word-formation derivation
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45234
Publisher Національний універститет «Острозька академія»
License
Citation Yemelyanova, O.V. Pragmatic potential of occasional innovations in mass media discourse [Текст] / O.V. Yemelyanova, S.M. Shulik // Наукові записки Національного ун-ту «Острозька академія». Серія «Філологічна»: збірник наукових праць. – Острог: Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2016. – Вип. 61. – С. 8-10.
Abstract Стаття присвячена вивченню прагматичного потенціалу оказіональних інновацій у дискурсі засобів масової інформації. Було з’ясовано, що тексти засобів масової інформації є одними з найбагатших джерел оказіональних інновацій. Проведене дослідження визначає особливості функціонування оказіоналізмів, їх неподільність з контекстом, існування в мовленні в певній мовленнєвій ситуації, обмеженість поширення. Було визначено способи утворення оказіональних інновацій, причини їх появи.
Статья посвящена изучению прагматического потенциала окказиональных инноваций в дискурсе средств массовой информации. Было выяснено, что тексты средств массовой информации являются одними из самых богатых источников окказиональных инноваций. В процессе исследования были определены особенности функционирования окказионализмов, их неотделимость от контекста, существование в речи в данной речевой ситуации, ограниченность дальнейшего использования. Были определены способы образования окказиональных инноваций, причины их появления.
The article deals with the study of pragmatic potential of occasional innovations in mass media discourse. It was found out that media texts are the richest sources of occasional innovations. The conducted research defines the features of functioning of occasionalisms, their inseparability from the context, existence in speech in a certain speech situation, restriction of further spread. The ways of occasional innovations coining were determined, as well as the reasons of their creation.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Brazil Brazil
1
Canada Canada
2
China China
1
France France
751
Germany Germany
815293
Hungary Hungary
1
India India
1
Ireland Ireland
257579
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
3735
Poland Poland
4
Russia Russia
2
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
8308195
United Kingdom United Kingdom
4161563
United States United States
30185254
Unknown Country Unknown Country
23
Vietnam Vietnam
22402

Downloads

Armenia Armenia
1
China China
5
France France
3
Georgia Georgia
1
Germany Germany
1
India India
1
Iraq Iraq
1
Kazakhstan Kazakhstan
5
Lithuania Lithuania
1
Luxembourg Luxembourg
22400
Netherlands Netherlands
2
Norway Norway
1
Poland Poland
1
Russia Russia
11
Slovakia Slovakia
1
South Korea South Korea
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
16615734
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
43754813
Unknown Country Unknown Country
55
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Yemelyanovamediadiscourse.pdf 455,59 kB Adobe PDF 60393041

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.