Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44597
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Використання бенчмаркінгу в реалізації маркетингу освітніх послуг вищими навчальними закладами України
Other Titles Использование бенчмаркинга в реализации маркетинга образовательных услуг высшими учебными заведениями Украины
The implementation of benchmarking process in marketing education services by Ukrainian universities
Authors Охріменко, Г.В.
ORCID
Keywords бенчмаркінг в освіті
маркетинг освітніх послуг
конкуренція закладів освіти
маркетингові комунікації
менеджмент ВНЗ
бенчмаркинг в образовании
маркетинг образовательных услуг
конкуренция учебных заведений
маркетинговые коммуникации
менеджмент вуза
benchmarking in education
marketing of educational services
competition of educational institutions
marketing communications
university management
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44597
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Охріменко, Г.В. Використання бенчмаркінгу в реалізації маркетингу освітніх послуг вищими навчальними закладами України [Текст] / Г.В. Охріменко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 1. - С. 84-93.
Abstract Розгляд теоретичних і практичних аспектів бенчмаркінгу вищих навчальних закладів (ВНЗ) є основним завданням цього дослідження. Розкрито суть поняття бенчмаркінгу як методу підвищення конкурентоспроможності закладів освіти, охарактеризовано видову специфіку бенчмаркінгу та основні етапи його реалізації. На основі результатів емпіричного дослідження визначено стан та перспективи використання бенчмаркінгу в реалізації освітніх послуг провідними класичними університетами України.
Рассмотрение теоретических и практических аспектов бенчмаркинга высших учебных заведений является главной задачей данного исследования. Раскрыта суть понятия бенчмаркинга как метода повышения конкурентоспособности учебных заведений, охарактеризованы видовая специфика бенчмаркинга и основные этапы его реализации. На основе результатов эмпирического исследования определены состояние и перспективы использования бенчмаркинга в реализации образовательных услуг ведущими классическими университетами Украины.
The consideration of theoretical and practical aspects of benchmarking at universities is the main task of this research. At first, the researcher identified the essence of benchmarking. It involves comparing the characteristics of college or university leading competitors in the industry and copying of proven designs. Benchmarking tries to eliminate the fundamental problem of comparison – the impossibility of being better than the one from whom they borrow solution. Benchmarking involves, therefore, self-evaluation including systematic collection of data and information with the view to making relevant comparisons of strengths and weaknesses of performance aspects. Benchmarking identifies gaps in performance, seeks new approaches for improvements, monitors progress, reviews benefits and assures adoption of good practices.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
3
Egypt Egypt
1
France France
2
Germany Germany
12241563
Ireland Ireland
1080087
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
1554447425
United Kingdom United Kingdom
90593878
United States United States
472290518
Unknown Country Unknown Country
291358544

Downloads

A1 A1
2
China China
5
France France
538
Germany Germany
-1477430988
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
3
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
-1872955271
United Kingdom United Kingdom
5584
United States United States
-1872955269
Unknown Country Unknown Country
21

Files

File Size Format Downloads
Okhrimenko_benchmarkinh_v_osviti.pdf 372,09 kB Adobe PDF -928368074

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.