Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40348
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Analysis of the customer satisfaction of the hotel products in Bulgaria
Other Titles Анализ удовлетворенности потребителей гостиничных продуктов в Болгарии
Аналіз задоволеності споживачів готельних продуктів у Болгарії
Authors Kyurova, V. V.
Yaneva, D.E.
ORCID
Keywords hotel business
hotel product
consumer behavior
level of consumer satisfaction
гостиничный бизнес
гостиничный продукт
поведение потребителей
степень удовлетворенности потребителей
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40348
Publisher Sumy State University
License
Citation Kyurova V. V. Analysis of the customer satisfaction of the hotel products in Bulgaria [Internet source] / V. V. Kyurova, D. E. Yaneva // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. – 2015. – № 2.
Abstract Необходимым условием для правильного выбора маркетинговой политики гостиничных компаний является наличие точных исследований, анализов и прогнозов изменении потребительского спроса, конкурентной среды и конъюнктуры на рынках продуктов гостиничного бизнеса. Наряду с этим, изучение мотивов туристов в выборе гостиничных продуктов и факторов, формирующих потребительских предпочтении, – важное условиe для достижения баланса между спросом и предложении этих продуктов. В этом контексте, цель данного исследования – выявление особенностей потребительского поведения в сфере гостиничного бизнеса, ввиду чего сделана попытка определения потребительского профиля, мотивов выбора гостиничных продуктов и степень удовлетворенности потребителейи использовавших этих продуктов.
One of the most important conditions for the right choice of a marketing policy of the hotel businesses is the availability of accurate studies, analyzes and forecasts about the changes of consumer demands, the competitive environment and the situation on the market of hotel products. Moreover, research on tourist motivation about the choice of hotel products and the factors shaping consumer preferences are important criteria to achieve a balance between supply and demand of these products. In this context, the objective of the study is to reveal the peculiarities of consumer behavior in the field of hotel business by setting a consumer profile, determine the motives for the choice of hotel products and the level of consumer satisfaction when using these products.
Appears in Collections: Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views

Canada Canada
1
China China
3
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
France France
1
Germany Germany
3425979
Greece Greece
35006
Hungary Hungary
1
India India
1
Indonesia Indonesia
2
Ireland Ireland
205232427
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
8752
Philippines Philippines
301610865
Russia Russia
1
South Korea South Korea
24951105
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
2
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1737330451
United Kingdom United Kingdom
-2022112389
United States United States
-1789213508
Unknown Country Unknown Country
-1789213513
Vietnam Vietnam
35004

Downloads

Bangladesh Bangladesh
1
Bulgaria Bulgaria
3
China China
1139540909
France France
501179841
Germany Germany
34999
Hungary Hungary
1
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
12475554
Lithuania Lithuania
1
Mexico Mexico
1
Philippines Philippines
301610866
Russia Russia
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
7
Tanzania Tanzania
1
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
70552
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
6
United States United States
-1789213510
Unknown Country Unknown Country
-1789213512
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Kyurova.pdf 415,9 kB Adobe PDF -1623514272

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.