Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37822
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Оптимізація витрат в управлінні збутом підприємств як засіб прийняття ефективних інноваційних рішень
Other Titles Оптимизация затрат в управлении сбытом предприятий как средство принятия эффективных инновационных решений
Costs optimization in sales management enterprises as a means of making effective innovative solutions
Authors Bilovodska, Olena Anatoliivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-3707-0734
Keywords оптимізація
оптимизация
optimization
витрати
затраты
costs
управління збутом
управление сбытом
sales management
підприємства
предприятия
enterprises
інноваційні рішення
инновационные решения
innovative solutions
Type Monograph
Date of Issue 2010
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37822
Publisher Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ»
License
Citation Біловодська, О.А. Оптимізація витрат в управлінні збутом підприємств як засіб прийняття ефективних інноваційних рішень [Текст] / О.А. Біловодська // Механізм управління розвитком соціально-економічних систем : монографія / за заг. ред. О.В. Мартякової. – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2010. – С. 118-127.
Abstract У роботі автором визначено відповідність способу впливу елементів НЛП елементам комплексу маркетингу, виконано порівняльний аналіз значень кольорів у різних країнах та характеристику застосовуваної музики в деяких точках роздрібної торгівлі, виявлено наслідки впливу дії запахів на свідомість і стан людини. На цій основі, застосовуючи класичний метод оптимізації задач математичного нелінійного програмування, розроблено модель впровадження засобів НЛП в управління збутом підприємствами роздрібної торгівлі, що дозволяє у межах бюджету ефективно розподілити кошти на відповідні заходи НЛП.
В работе автором определено соответствие способа влияния элементов НЛП элементам комплекса маркетинга, выполнены сравнительный анализ значений цветов в разных странах и характеристика применяемой музыки в некоторых точках розничной торговли, выявлены следствия влияния действия запахов на сознание и состояние человека. На этой основе, применяя классический метод оптимизации задач математического нелинейного программирования, разработана модель внедрения средств НЛП в управление сбытом предприятиями розничной торговли, которая дает возможность в пределах бюджета эффективно распределить средства на соответствующие мероприятия НЛП.
In paper the conformity of the influence’s NLP elements way to the marketing complex elements is defined by author, the comparative analysis of the colours’s values in the different countries and the characteristic of applied music in some points of retail trade are made, consequences of the action’s influence of smells on the person’s consciousness and condition are revealed. On this basis, applying a classical method of mathematical nonlinear programming optimization, the model of means NLP introduction in sales management by the enterprises of retail trade which gives the chance to distribute effectively within the budget means for corresponding actions NLP is developed.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
7
France France
1
Germany Germany
240
Greece Greece
1
Ireland Ireland
299639
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
7868
Poland Poland
10
Ukraine Ukraine
4584188
United Kingdom United Kingdom
2307829
United States United States
37318041
Unknown Country Unknown Country
4584187

Downloads

China China
1282697
EU EU
1
France France
1
Germany Germany
123
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
2
Romania Romania
1
Russia Russia
10
Ukraine Ukraine
13750091
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
4584186
Unknown Country Unknown Country
33

Files

File Size Format Downloads
Bilovodska.pdf 464,61 kB Adobe PDF 19617147

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.