Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37731
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Репрезентація культурних стереотипів в українській рекламі
Other Titles Representation of cultural stereotypes in ukrainian advertising
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords бренд
brand
креатив
creative
культурний стереотип
культурный стереотип
cultural stereotype
реклама
advertising
репрезентація
репрезентация
representation
Type Conference Papers
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37731
Publisher Verlag Otto Sagner
License
Citation Яненко, Я.В. Репрезентація культурних стереотипів в українській рекламі [Текст] / Я.В. Яненко // Діалог мов – діалог культур. Україна і світ. Збірник матеріалів Четвертої міжнародної наукової Інтернет-конференції з україністики. – Verlag Otto Sagner. – Munchen - Berlin – Leipzig - Washington, 2014. – С. 611–618.
Abstract У статті розглядається репрезентація культурних стереотипів в українській рекламі. Особлива увага приділяється аналізу використання у рекламних повідомленнях патріотичних мотивів та елементів національного колориту. У результаті дослідження виявлено та охарактеризовано три групи культурних стереотипів, що репрезентуються сучасною українською рекламою й належать до традиційної української культури, радянської епохи та нового часу.
В статье рассматривается репрезентация культурных стереотипов в рекламе. Особое внимание уделяется анализу использования в рекламных сообщениях патриотических мотивов и элементов национального колорита. В результате исследования выявлены и охарактеризованы три группы культурных стереотипов, которые репрезентуются современной украинской рекламой и относятся к традиционной украинской культуре, советской эпохе и новому времени.
The article deals the representation of cultural stereotypes in Ukrainian advertising. Special attention is paid to the analysis of the use of promotional messages patriotic motives and elements of national coloring. The study revealed and described by three groups of cultural stereotypes representation modern Ukrainian advertising and belong to the traditional Ukrainian culture, the Soviet era and the new time.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Australia Australia
1
Bulgaria Bulgaria
216400
Canada Canada
1
France France
548808789
Germany Germany
6898261
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1221843
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
2443688
Poland Poland
6898257
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
2082714009
United Kingdom United Kingdom
56330066
United States United States
31614162
Unknown Country Unknown Country
112521139

Downloads

Bulgaria Bulgaria
1
China China
1
EU EU
2
France France
548808795
Germany Germany
2
Italy Italy
2
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
2443689
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Russia Russia
12
Ukraine Ukraine
-1445300488
United Kingdom United Kingdom
2
United States United States
2082714010
Unknown Country Unknown Country
70

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_konf_2014.pdf 278,68 kB Adobe PDF 1188666101

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.