Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34278
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Урахування фактору часу при формуванні бюджету інтегрованих маркетингових комунікацій банку на прикладі АТ «Ощадбанк»
Other Titles Accounting for the time factor in the formation of an integrated marketing communications budget to the bank by the example of JSC «Oschadbank»
Учёт временного фактора при формировании бюджета интегрированных маркетинговых коммуникаций банка на примере АО «Ощадбанк»
Authors Радченко, О.В.
ORCID
Keywords інтегровані маркетингові комунікації
фактор часу
аналіз
банк
бюджет
банківські послуги
интегрированные маркетинговые коммуникации
временной фактор
анализ
бюджет
банковские услуги
integrated marketing communications
the time factor
analysis
bank
budget
banking services
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34278
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Радченко, О.В. Урахування фактору часу при формуванні бюджету інтегрованих маркетингових комунікацій банку на прикладі АТ «Ощадбанк» [Текст] / О.В. Радченко // Механізм регулювання економіки. — 2012. — №4. — С. 184-189.
Abstract У статті досліджено одну з основних складових побудови ефективної методики формування бюджету маркетингових комунікацій банку на прикладі філії Сумського обласного управління АТ «Ощадбанк» – фактор часу. Встановлено відсутність функціональної залежності між обсягом виданих кредитів та кількістю залучених клієнтів. Визначено часовий лаг у дії маркетингових комунікацій. Запропоновано математичну формалізацію розрахунку грошового виразу бюджету інтегрованих маркетингових комунікацій, де передбачене врахування перехідного ефекту від їх застосування. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34278
В статье исследована одна из составляющих построения эффективной методики формирования бюджета интегрированных маркетинговых коммуникаций банка на примере филиала Сумского областного управления АО «Ощадбанк» – временной фактор. Установлено отсутствие функциональной зависимости между объемом выданных кредитов и количеством привлеченных клиентов. Определен временной лаг в действии маркетинговых коммуникаций. Предложена математическая формализация расчета денежного выражения бюджета интегрированных маркетинговых коммуникаций, где предусмотрен учет переходящего эффекта от их применения. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34278
This article observes one of the main components of an effective method of budgeting integrated marketing communications by the example of the bank branch – Sumy regional administration JSC «Oshchadbank» – the time factor. The author admits the absence of a functional relationship between the volume of loans and the amount of attracted customers. The article defines the time lag in the marketing communications performance. A mathematical formalization of calculating monetary value of integrated marketing communications budget, which provides accounting transition effect from their usage was proposed. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34278
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

China China
299
Germany Germany
13
Greece Greece
99228
Ireland Ireland
3642214
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Romania Romania
1
Russia Russia
22
Singapore Singapore
522036876
Spain Spain
1
Turkey Turkey
16
Ukraine Ukraine
97762597
United Kingdom United Kingdom
48892628
United States United States
1044073751
Unknown Country Unknown Country
97762596

Downloads

China China
4
Germany Germany
3642215
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
12
Ukraine Ukraine
273877256
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1814270246
Unknown Country Unknown Country
141

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.