Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33273
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетинговое тестирование продуктовых инноваций промышленных предприятий
Other Titles Market testing of industrial product innovation
Authors Nahornyi, Yevhen Ihorovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-0756-8398
Keywords маркетингове тестування
інновація
маркетинговое тестирование
инновация
marketing testing
innovation
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33273
Publisher Издательство Витебского государственного технологического университета
License
Citation Нагорный, Е. И. Маркетинговое тестирование продуктовых инноваций промышленных предприятий [Текст] / Е. И. Нагорный // Вестник Витебского государственного технологического университета. ─ 2013. ─ № 24. ─ С. 167-176.
Abstract Стаття присвячена розробці науково-методичних основ маркетингового тестування промислової інноваційної продукції. Проаналізовано результативність інноваційної діяльності в галузі створення нової та інноваційної продукції. Доказано необхідність застосування процедури маркетингового тестування інноваційної продукції, виявлено основні проблеми, які вона вирішує в практичній діяльності промислового підприємства. Розроблено та обгрунтовано науково-методичний підхід для прийняття рішення про готовність інноваційної продукції до виходу на ринок за результатами маркетингового тестування на основі розрахунку комплексного показника, який дозволить знизити відсоток комерційних невдач, підвищити ефективність інноваційної діяльності промислових підприємств. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33273
Статья посвящена разработке научно-методических основ маркетингового тестирования промышленной инновационной продукции. Проанализирована результативность инновационной деятельности в области создания новой и инновационной продукции. Доказана необходимость применения процедуры маркетингового тестирования инновационной продукции, выявлены основные проблемы, которые она решает в практической деятельности промышленного предприятия. Разработан и обоснован научно-методический подход для принятия решения о готовности инновационной продукции к выходу на рынок по результатам маркетингового тестирования на основе расчета комплексного показателя, который позволит снизить процент коммерческих неудач, повысить эффективность инновационной деятельности промышленных предприятий. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33273
The article is devoted to the development and scientific support of scientific-methodical foundations of innovative industrial products marketing testing. The article investigates the effectiveness of innovation and the creation of new products. The necessity of applying the procedure of innovative products marketing testing proposed by the author is proved. The author defines a place of this procedure on the stages of innovation cycle product development and basic problems that it solves in practice of industrial enterprise. Scientific-methodical approach for accepting a decision on the readiness of new goods to enter the market as a result of calculating complex index of market testing is proposed and substantiated. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33273
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Belarus Belarus
1
China China
1
Czechia Czechia
3
Germany Germany
80898
Ireland Ireland
23462
Lithuania Lithuania
6472
Netherlands Netherlands
1
Romania Romania
1
Russia Russia
9
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
550077
United Kingdom United Kingdom
276657
United States United States
1649451
Unknown Country Unknown Country
550076

Downloads

China China
3
Germany Germany
1622
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
13
Ukraine Ukraine
1649450
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
3137113
Unknown Country Unknown Country
108

Files

File Size Format Downloads
nagorniy.pdf 670,16 kB Adobe PDF 4788311

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.