Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29921
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Управління процесом формування креативності персоналу як фактора інноваційного розвитку підприємства
Other Titles Управление процессом формирования креативности персонала как фактора инновационного развития предприятия
Management of personnel creativity formation as factor of innovative enterprise development
Authors Крикуненко, Дмитро Олександрович
ORCID
Keywords креативність
управління
формування креативності
інноваційний розвиток
модель мотивації
персонал підприємства
креативность
управление
формирования креативности
инновационное развитие
модель мотивации
персонал предприятия
creativity
management
formation of creativity
innovation development
model of motivation
staff of enterprise
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29921
Publisher "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Крикуненко, Д.О. Управління процесом формування креативності персоналу як фактора інноваційного розвитку підприємства [Текст] / Д.О. Крикуненко // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С.209-216.
Abstract У науковій статті розглянуто необхідність здійснення управління процесом формування креативності персоналу, що забезпечить сталий інноваційний розвиток підприємства. Проведено класифікацію компонентів креативних ресурсів працівника. Запропоновано модель мотивації, що спрямована на розвиток креативності персоналу підприємства на основі використання матеріальних і нематеріальних методів стимулювання, механізму оцінки внеску працівника у створення креативного продукту. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29921
В научной статье рассмотрена необходимость осуществления управления процессом формирования креативности персонала, что обеспечит устойчивое инновационное развитие предприятия. Проведена классификация компонентов креативных ресурсов работника. Предложена модель мотивации, направленная на развитие креативности персонала предприятия на основе использования материальных и нематериальных методов стимулирования, механизма оценки вклада работника в создание креативного продукта. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29921
In the scientific article necessity for managing of creative staff formation that will provide innovative enterprises sustainable development is considered. The classification of worker creative resources components is done. A model of motivation directed on development of enterprise personnel creativity through the use of material and non-material stimulation methods and estimation mechanism of worker contribution in creation of a creative product is offered. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29921
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
6
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
23
Ireland Ireland
57953
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
44
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
32
Ukraine Ukraine
3341866
United Kingdom United Kingdom
1675637
United States United States
34909579
Unknown Country Unknown Country
3341865

Downloads

China China
3
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
11
Ukraine Ukraine
9657276
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
34909580
Unknown Country Unknown Country
215

Files

File Size Format Downloads
mmi2012_4_209_216.pdf 311,6 kB Adobe PDF 44567091

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.