Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29910
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Управління онлайн-репутацією: теоретичні засади та методичні підходи
Other Titles Управление онлайн-репутацией: теоретические основы и методические подходы
On-line reputation management: theoretical bases and methodological approaches
Authors Mitsura, Olena Oleksiivna
Хижняк, Марина Олексіївна
ORCID
Keywords імідж
репутація
on-line-репутація
репутаційний менеджмент
репутаційний капітал
ORM
інформація
имидж
репутация
on-line-репутация
репутационный менеджмент
репутационный капитал
ORM
информация
image
reputation
on-line reputation
reputation management
reputation capital
ORM
information
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29910
Publisher "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Міцура, О.О. Управління онлайн-репутацією: теоретичні засади та методичні підходи [Текст] / О.О. Міцура, М.О. Хижняк // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С. 121-129.
Abstract У статті розглянуто поняття «репутаційний менеджмент» та зв’язок його основних елементів, визначено структуру репутаційного капіталу та у його складі виділено управління онлайн-репутацією (ORM) в окремий вид діяльності.Сформульовано поняття ORM, досліджено його структуру та вивчено особливості впровадження, визначені основні етапи та майданчики для ORM-компанії. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29910
В статье рассмотрено понятие «репутационный менеджмент» и связь его основных элементов, определена структура репутационного капитала и в его составе выделено управление онлайн-репутацией (ORM) в отдельный вид деятельности. Сформулировано понятие ORM, исследована его структура и изучены особенности внедрения, определены основные этапы и площадки для ORM-компании. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29910
The paper considers the concept of “reputation management” and the relationship of its basic elements, the structure of a reputational capital is defined and online reputation management (ORM) is allocated in a separate activity. Also in the article notion of ORM is formed, it was studied its structure and characteristics of implementation, defined milestones and media platforms for ORM company. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29910
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
8
Finland Finland
1
France France
12126269
Germany Germany
435767185
Iran Iran
1
Ireland Ireland
22200221
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2
Russia Russia
2052316
Slovakia Slovakia
2
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
34
Ukraine Ukraine
-1381806454
United Kingdom United Kingdom
208322733
United States United States
-987526853
Unknown Country Unknown Country
56059

Downloads

China China
2
Czechia Czechia
1
EU EU
3
Finland Finland
1
France France
18
Germany Germany
1343714614
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
915252
Russia Russia
2052317
Ukraine Ukraine
1116318003
United Kingdom United Kingdom
154851
United States United States
-286245233
Unknown Country Unknown Country
272

Files

File Size Format Downloads
mmi2012_4_121_129.pdf 334,3 kB Adobe PDF -2118057193

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.