Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29902
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетингові інновації: теоретико-методичні засади та досвід упровадження в країнах ЄС
Other Titles Маркетинговые инновации: теоретико-методические основы и опыт внедрения в странах ЕС
Mаrketing innovations: theoretical and methodical foundations and experience of implementation at EU countries
Authors Тараненко, І.В.
ORCID
Keywords маркетингові інновації
організаційні інновації
технологічні інновації
дослідження та розробки
маркетинговий метод
маркетинговые инновации
организационные инновации
технологические инновации
исследования и разработки
маркетинговый метод
marketing innovations
organizational innovations
technological innovations
R&D
marketing method
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29902
Publisher "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Тараненко, І.В. Маркетингові інновації: теоретико-методичні засади та досвід упровадження в країнах ЄС [Текст] / І.В. Тараненко // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С. 58-65.
Abstract Узагальнено теоретико-методичні засади дослідження маркетингових інновацій. Установлено, що впровадження маркетингових інновацій є доцільним, зокрема, у періоди економічної нестабільності, коли підприємства особливо гостро відчувають ресурсні обмеження. Виявлені закономірності впровадження маркетингових інновацій підприємствами країн ЄС дозволили підтвердити припущення про комплементарний характер технологічних та маркетингових інновацій. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29902
Обобщены теоретико-методические основы исследования маркетинговых инноваций. Установлено, что внедрение маркетинговых инноваций целесообразно, в частности, в периоды экономической нестабильности, когда предприятия особенно остро ощущают ресурсные ограничения. Выявленные закономерности внедрения маркетинговых инноваций на предприятиях стран ЕС подтверждают предположение о комплементарном характере технологических и маркетинговых инноваций. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29902
In the article the key theoretical and methodological bases of marketing innovation research are generalized. The fact that implementation of marketing innovations is mostly appropriate at the period of economic recession when the enterprises strongly suffer from the resources’ restrictions. The defining of basis regularities of implementing the marketing innovations by the enterprises of EU countries made possible to confirm the complementary character of non–technological and marketing innovations. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29902
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
1
EU EU
1
Finland Finland
1
Germany Germany
7
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Hungary Hungary
3
Ireland Ireland
143613
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3727
Russia Russia
20
Turkey Turkey
7
Ukraine Ukraine
1867157
United Kingdom United Kingdom
941029
United States United States
5109948
Unknown Country Unknown Country
1867156

Downloads

China China
2
EU EU
1
France France
3
Germany Germany
287221
Ireland Ireland
143612
Lithuania Lithuania
41900
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
5109948
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
9932677
Unknown Country Unknown Country
193

Files

File Size Format Downloads
mmi2012_4_58_65.pdf 334,67 kB Adobe PDF 15515559

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.