Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29898
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Установлення оптимальної ціни на новий товар
Authors Чухрай, Наталія Іванівна
Беспалюк, Христина Мирославівна
ORCID
Keywords ціна
витрати
методи ціноутворення
PSM
новий товар
цена
затраты
методы ценообразования
PSM
новый товар
price
costs
pricing methods
PSM
new product
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29898
Publisher "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Чухрай, Н.І. Установлення оптимальної ціни на новий товар [Текст] / Н.І. Чухрай, Х.М. Беспалюк // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С. 23-33.
Abstract Статтю присвячено проблемам ціноутворення на новий товар. Проведено аналіз етапів та методів ціноутворення. Запропоновано використовувати метод PSM для встановлення діапазону цін на новий споживчий товар. Наведено результати опитування потенційних клієнтів vip-дозиметра вітчизняного виробництва та визначено його оптимальну ціну. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29898
Статья посвящена проблемам ценообразования на новый товар. Проведен анализ этапов и методов ценообразования. Предложен метод PSM для определения диапазона цен на новый потребительский товар. Приведены результаты опроса потенциальных клиентов vip-дозиметра отечественного производства и рассчитана его оптимальная цена. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29898
The article deals with the problems of a new product pricing. The authors have analyzed the traditional pricing stages and methods. Using the method of PSM, the optimal price for a new Ukrainian dosimeter has been defined in the article. The results of the potential clients survey of the vip-dosimeter are given. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29898
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
1
France France
25648
Germany Germany
197
Ireland Ireland
115396
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
35
Turkey Turkey
9
Ukraine Ukraine
8109385
United Kingdom United Kingdom
4062710
United States United States
22797436
Unknown Country Unknown Country
8109384

Downloads

China China
6
EU EU
1
France France
4
Germany Germany
2
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
3
Ukraine Ukraine
22797436
United Kingdom United Kingdom
16035
United States United States
43220206
Unknown Country Unknown Country
236

Files

File Size Format Downloads
mmi2012_4_23_33.pdf 364,29 kB Adobe PDF 66033931

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.