Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29392
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Попит на екологічні товари як ринкова можливість інноваційного розвитку
Other Titles The demand for environmental goods as a market opportunity for innovative development
Спрос на экологические товары как рыночная возможность инновационного развития
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
Keywords екологічний маркетинг
ринкові можливості
екологічний попит
екологічні товари
экологический маркетинг
рыночные возможности
экологический спрос
экологические товары
ecological marketing
market possibilities
ecological demand
ecological goods
Type Conference Papers
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29392
Publisher ОО "Фирма "Друк-Инфо"
License
Citation Ілляшенко, С.М. Попит на екологічні товари як ринкова можливість інноваційного розвитку [Текст] / С.М. Ілляшенко // Теорія та практика управління інноваційним розвитком: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Київ, 22-24 листопада 2012 року). – В 3-х т.:Т 2. – Донецьк: ОО "Фирма "Друк-Инфо", 2012. – С. 151-153.
Abstract За результатами досліджень доведено авторську гіпотезу, що ідеї екологічно збалансованого соціально-економічного розвитку, разом з наявними прикладами наслідків порушення екологічного балансу вже сформували у українських споживачів розуміння необхідності переходу до споживання екологічних товарів (у більшості інноваційних), які можуть мати ціну покупки більшу ніж у звичайною продукції, проте нижчі експлуатаційні витрати, або нижчі побічні витрати, що пов’язані зі споживанням та утилізацією. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29392
По результатам исследований доказана авторская гипотеза, что идеи экологически сбалансированного социально-экономического развития, вместе с имеющимися примерами последствий нарушения экологического баланса уже сформировали в украинских потребителей понимание необходимости перехода к потреблению экологических товаров (в большинстве инновационных), которые могут иметь цену покупки большую чем в обычной продукции, но меньшие эксплуатационные затраты, или меньшие побочные затраты, связаны с потреблением и утилизацией. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29392
According to the results of research proved the author's hypothesis that the idea of environmentally sustainable socio-economic development, together with the existing examples of the consequences of violation of ecological balance have already formed in Ukrainian consumers understanding of necessity of transition to consumption of ecological products (most innovative) which can be purchase price greater than the conventional products, but lower operating costs, or lower the side expenses associated with consumption and utilization. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29392
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
2
EU EU
2
Finland Finland
1
France France
2
Germany Germany
14
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Iran Iran
5
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
5
Russia Russia
673744
Slovakia Slovakia
2
Turkey Turkey
18
Ukraine Ukraine
247104
United Kingdom United Kingdom
133046
United States United States
46398
Unknown Country Unknown Country
247103

Downloads

China China
1
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
673744
United Kingdom United Kingdom
12658
United States United States
673744
Unknown Country Unknown Country
266

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_VSVE_ekomarket_2012.pdf 177,55 kB Adobe PDF 1360418

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.