Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25364
Title: Word-of-mouth communication: a theoretical review
Other Titles: Усна комунікація: теоретичний огляд
Устная коммуникация: теоретический обзор
Authors: Gheorghe, Iuliana-Raluca
Keywords: з вуст у вуста
из уст в уста
WOM – word of mouth
послуги
услуги
services
ризик
риск
risk
сила міжособистісного зв’язку
сила межличностной связи
tie strength
достовірність джерела
достоверность источника
source credibility
демографічна подібність
демографическое сходство
word of mouth conversation
усна комунікація
устная коммуникация
Issue Year: 2012
Publisher: ТОВ "ВТД "Університетська книга"
Citation: Gheorghe, I.-R. Word-of-mouth communication: a theoretical review [Текст] / I.-R. Gheorghe // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 1. — С. 132-139.
Abstract: У цій статті представлений теоретичний огляд усної комунікації шляхом розгляду історії її розвитку, визначення сутності цього поняття і важливості в сфері послуг, а також дослідження трьох точок зору на розуміння усної комунікації, що виділяються в літературі, та значення сили міжособистісного зв’язку, демографічної подібність і достовірності джерела при усній комунікації. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25364
В этой статье представлен теоретический обзор устной коммуникации путем рассмотрения истории ее развития, определение сущности этого понятия и важности в сфере услуг, а также исследования трех точек зрения на понимание устной коммуникации, выделяемых в литературе, и значение силы межличностной связи, демографического сходства и достоверности источника при устной коммуникации. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25364
This paper presents a theoretical review of Word-of-mouth communication by describing its concept history, definitions, its importance in services, the three streams of literature review focused on Word-of-mouth, the roles of tie strengths, homophily and source credibility in determining Word-of-mouth conversation. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25364
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25364
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other82
Austria2
Australia3
Bangladesh1
Belgium1
Brazil1
Canada1
Switzerland1
China13
Germany13
Denmark2
Egypt5
Finland2
France5
United Kingdom7
Greece2
Hong Kong1
Croatia1
Indonesia1
Israel1
India2
Japan2
Sri Lanka1
Lithuania1
Malaysia2
Nigeria1
Netherlands3
Norway1
Nepal2
Romania4
Russia20
Thailand2
Turkey5
Taiwan6
Ukraine21
United States30
South Africa1
Downloads
Other299
United Arab Emirates4
AP1
Argentina1
Austria9
Australia14
Bangladesh3
Belgium3
Brazil4
Botswana1
Canada10
Switzerland3
China23
Czech Republic2
Germany61
Denmark13
Algeria3
Estonia3
Egypt19
Spain9
Ethiopia4
EU8
Finland11
France10
United Kingdom131
Ghana1
Greece1
Hong Kong13
Hungary4
Indonesia111
Ireland4
India101
Iran16
Iceland7
Italy13
Jordan1
Japan18
Kenya9
Cambodia7
South Korea10
Lebanon4
Sri Lanka9
Lithuania1
Macao1
Mexico1
Malaysia63
Nigeria24
Netherlands12
Norway8
Nepal10
New Zealand2
Oman1
Philippines155
Pakistan37
Poland4
Puerto Rico1
Palestine1
Portugal3
Qatar1
Romania4
Serbia1
Russia15
Saudi Arabia8
Sweden23
Singapore6
Slovakia3
Somalia1
Syria2
Thailand30
Tunisia2
Turkey24
Taiwan15
Tanzania4
Ukraine6
United States188
Vietnam33
South Africa7
Zimbabwe3


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Gheorghe.pdf624.13 kBAdobe PDF1678Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.