Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25184
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Мовні засоби англомовного рекламного дискурсу
Other Titles Language means of the English-speaking advertising discourse
Языковые средства англоязычного рекламного дискурса
Authors Стрельченко, Д.В.
ORCID
Keywords рекламний дискурс
рекламный дискурс
an advertizing discourse
римована форма слогана
рифмованная форма слогана
the rhymed form of a slogan
лексеми
лексемы
a lexeme
стилістичні прийоми
стилистические приемы
stylistic receptions
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25184
Publisher Видавництво СумДУ
License
Citation Стрельченко, Д.В. Мовні засоби англомовного рекламного дискурсу [Текст] / Д.В. Стрельченко // Філологічні трактати. - 2012. - Т.4, №1. - С. 115-118.
Abstract У статті розглядаються різноманітні мовні наповнення рекламних текстів, які спрямовані на реалізацію головної функції: переконати адресата придбати рекламований товар або послугу. Серед широко вживаних мовних засобів реклами різних рівнів особливо виділяємо: римовану форму слогана, лексеми позитивної оцінності, експресивно-емоційні лексеми, стилістичні прийоми та засоби семасіології, оказіональні інновації тощо. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25184
В статье рассматриваются разнообразные языковые наполнения рекламных текстов, которые направлены на реализацию главной функции: убедить адресата приобрести рекламируемый товар или услугу. Среди широко употребляемых языковых средств рекламы разных уровней особенно выделяем: рифмованную форму слогана, лексемы позитивной оценки, экспрессивно-эмоциональные лексемы, стилистические приемы и средства семасиологии), окказиональные инновации и.т.д. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25184
The article deals with various language fillings of advertizing texts which are directed on realization of the main function: to convince the addressee to buy the advertized goods or service. Among widely usage of advertizing media language on different levels we allocate : the rhymed form of a slogan, a lexeme of a positive estimation, expressive-emotional lexemes, stylistic receptions and different aspects of semasiology), occasional innovations and etc. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25184
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Belarus Belarus
1
Belgium Belgium
1
Canada Canada
3
China China
4
Czechia Czechia
2
EU EU
3
France France
9
Germany Germany
7841
Greece Greece
140652
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1656466
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
23445
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Russia Russia
47
Singapore Singapore
1
South Korea South Korea
1
Spain Spain
2
Turkey Turkey
26
Ukraine Ukraine
8735494
United Kingdom United Kingdom
4414631
United States United States
73627090
Unknown Country Unknown Country
8735493

Downloads

China China
4414629
EU EU
1
France France
281305
Germany Germany
49912960
India India
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Russia Russia
18
Ukraine Ukraine
97341220
United Kingdom United Kingdom
93768
United States United States
73627090
Unknown Country Unknown Country
664

Files

File Size Format Downloads
Strelchenko.pdf 44,03 kB Adobe PDF 225671661

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.