Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22703
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Аналіз ролі промислового зразка у маркетингу інновації та вдосконалення підходів до його вартісної оцінки
Other Titles Analysis of industrial design role in marketing of innovations and perfection of approaches to its monetary estimation
Анализ роли промышленного образца в маркетинге инноваций и усовершенствование подходов к его стоимостной оценке
Authors Makhnusha, Svitlana Mykhailivna
ORCID
Keywords инновация
маркетинг
интеллектуальная собственность
промышленная собственность
промышленный образец
эстетичность товара
innovation
marketing
intellectual property
industrial property
industrial design
product aesthetics
інновація
маркетинг
інтелектуальна власність
промислова власність
промисловий зразок
естетичність товару
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22703
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Махнуша С.М. Аналіз ролі промислового зразка у маркетингу інновації та вдосконалення підходів до його вартісної оцінки / С.М. Махнуша // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №4. – Т. І. – С. 25-32.
Abstract У статті автором проведено аналіз сутності та особливостей такого об’єкта інтелектуальної власності, як промисловий зразок, розкрито його роль та місце у процесі маркетингу інновації, узагальнено функції промислового зразка, удосконалено класифікацію промислових зразків та методику оцінки вартості промислового зразка шляхом введення коефіцієнта важливості естетичного сприйняття товару споживачем. Також здійснено огляд ситуації стосовно статистики реєстрації промислових зразків в Україні. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22703
В статье автором проведен анализ сущности и особенностей такого объекта интеллектуальной собственности как промышленный образец, раскрыты его роль и место в процессе маркетинга инновации, обобщены функции промышленного образца, усовершенствованы классификация промышленных образцов и методика оценки стоимости промышленного образца путем введения коэффициента важности эстетического восприятия товара потребителем. Также проведен обзор ситуации относительно статистики регистрации промышленных образцов в Украине. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22703
In the article the author analyzes the nature and characteristics of such object of intellectual property as an industrial design, discloses its role and place in the process of marketing of innovations, generalizes functions of the industrial design, improves classification of industrial designs and evaluation methodology of the industrial design by introducing the coefficient of importance of its aesthetic perception by consumers. Also the author presents review of statistics on the registration of industrial designs in Ukraine. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22703
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
928859651
France France
3951239
Germany Germany
252
Greece Greece
1
Ireland Ireland
71376317
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
77902
Puerto Rico Puerto Rico
1
Russia Russia
77903
Slovakia Slovakia
1
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
4
Ukraine Ukraine
1737441226
United Kingdom United Kingdom
883224855
United States United States
790236015
Unknown Country Unknown Country
1737441225

Downloads

China China
3
EU EU
1
France France
9
Germany Germany
142752631
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
17
Ukraine Ukraine
651612378
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
928859651
Unknown Country Unknown Country
341

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_4_1_25_32.pdf 342,83 kB Adobe PDF 1723225033

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.