Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22138
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Екологічний маркетинг як засіб вирішення протиріч між економічним зростанням і зниженням екодеструктивного навантаження на довкілля
Other Titles Environmental marketing as a means of solving disputes between economic growth and lower ekodestruktivnogo navan and surveillance on the environment
Экологический маркетинг как способ разрешения противоречий между экономическим ростом и снежением экодеструктивной нагрузки на окружающую среду
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Ілляшенко, Н.М.
Melnyk, Leonid Hryhorovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
http://orcid.org/0000-0001-7824-0678
Keywords екологічний маркетинг
екологічні потреби
екологічні товари
екологічно безпечний розвиток
экологический маркетинг
экологические потребности
экологические товары
экологически безопасное развитие
ecological marketing
ecological goods are
ecological needs the
ecologically safe development
Type Conference Papers
Date of Issue 2005
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22138
Publisher Изд-во СНАУ
License
Citation Ілляшенко, С.М. Екологічний маркетинг як засіб вирішення протиріч між економічним зростанням і зниженням екодеструктивного навантаження на довкілля [Текст] / С.М. Ілляшенко, Н.М. Ілляшенко, Л.Г. Мельник // Технологии XXI – века: сборник научных статей по материалам 12-й международной научно-методической конференции: в 2-х т.Т.2. Под ред. д.т.н., проф. Захарова Н.В. – Сумы: СНАУ, 2005. – С. 1-7.
Abstract У статті викладено концептуальні основи екологічного маркетингу, висвітлено поняття екологічних потреб і еволюцію екологічних потреб у часі, розкрито поняття екологічних товарів, запропонована їх класифікація за ступенем екодеструктивного впливу на довкілля. Запропоновано теоретико-методичні підходи до оптимізації вибору напрямків розвитку підприємств на основі екологічних товарів, досліджено особливості просування екологічних товарів на ринок. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22138
В статьи изложены концептуальные основы экологического маркетинга, раскрыто понятие экологических потребностей и исследована эволюция экологических потребностей во времени, раскрыто понятие экологических товаров, предложена их классификация по степени экодеструктивного влияния на окружающую среду. Предложены теоретико-методические подходы к оптимизации выбора направлений развития предприятий на основе экологических товаров, исследованы особенности продвижения экологических товаров на рынок. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22138
The article outlined the conceptual framework for environmental marketing, addressed the concept of environmental needs and the evolution of the environmental needs of the Affairs, revealed the concept of environmental goods, their classification is proposed for a ekodestruktivnogo impact on the environment. Proposed theoretical-methodological approaches to optimize the choice of the development of enterprises based on environmental goods, are features of the promotion of environmental goods on the market. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22138
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
4
EU EU
5
France France
3
Germany Germany
12075
Iceland Iceland
7
Iran Iran
1
Ireland Ireland
646110
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
2
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
1
Poland Poland
5
Russia Russia
35
Singapore Singapore
98254725
South Africa South Africa
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
5
Ukraine Ukraine
12641582
United Kingdom United Kingdom
6379411
United States United States
196509449
Unknown Country Unknown Country
12641581

Downloads

China China
2
EU EU
3
Finland Finland
1
France France
327085009
Germany Germany
843
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
12074
Poland Poland
1
Romania Romania
7
Russia Russia
23
Ukraine Ukraine
33613054
United Kingdom United Kingdom
327085009
United States United States
327085010
Unknown Country Unknown Country
559

Files

File Size Format Downloads
253_2005.pdf 374,02 kB Adobe PDF 1014881597

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.